آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19381

حیف المال زعفران، همه جا

شاید قصه پر غصه بازار زعفران و تخلفات گسترده در فروش این محصول در زیر سایه تخلفات ورود نهاده‌های دامی کم رنگ شده باشد؛ اما این قصه حدود 700 میلیارد تومان

حیف المال زعفران، همه جا

مافیای بلعیدن 16 هزار و 800 کیلو زعفران

شاید قصه پر غصه بازار زعفران و تخلفات گسترده در فروش این محصول در زیر سایه تخلفات ورود نهاده‌های دامی کم رنگ شده باشد؛ اما این قصه حدود 700 میلیارد تومان به سازمان ضرر و زیان وارد کرده است. سازمانی که حداقل 23 درصد آن متعلق به حق الناس و 77 درصد متعلق به بیت المال است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، وقتی صحبت از ۷۸ تن زعفران در سال‌ ۹۸ـ ۹۹ و از طرفی بالغ‌بر ۱۸تن زعفران دیگر در سال ۹۹-۱۴۰۰ و فروش آن‌ها به میان می‌آید، نظر همه را باید به این حیف و میل بیت‌المال جلب شود و از قوه قضائیه تا حراست سازمان تعاون روستایی از حراست وزارتخانه تا شخص رئیسی همه پیگیر بازگرداندن آن باشند.

مردان انقلابی حافظ بیت‌المال

آقای محمد صفایی دلویی، مرد مبارز و نماینده انقلابی مردم گناباد در سوال از وزیر در صحن مجلس شورای اسلامی، فقط یک شبهه در فروش دو تن زعفران را در میان شبهات بزرگ دیگر سوال کرد و توجیه کلی وزیر در نهایت به دریافت کارت زرد ختم شد و اگر دیگر ابعاد حدود18 تن زعفران پر کشیده مشخص شود، آشکار می گردد که این شبهه شامل قراردادها، تضامین برگشت وجه و نحوه فروش زعفران عمدتاً به یک نفر منحصر خاص می‌شود.

مافیای زعفران در سازمان مافیای زعفران در سازمان

مافیای زعفران در سازمان

فردی منحصر به فرد که خود مافیای زعفران است و فرزندانش در مراودات ویژه بین سازمان، اتحادیه مرکزی، مشاور عالی وقت، انبارهای زعفران در آستان‌های قدس و… افرادی را به‌عنوان واسط قرار داده‌اند، از جمله آقای ب.ب و آقای ع و آقای… اما ردپای آنها در خرید و جابه‌جایی حداقل 16 تن و 800 کیلو زعفران (کیلویی 42میلیون تومانی) که بالغ‌بر 700 میلیارد تومان حقوق بیت‌المال است، دیده می‌شود.

خواب غفلت امور حقوقی سازمان

در این صورت، شاید حتی کارت قرمز هم فقط برای همین محصول کم باشد و تقاضای مجازاتی بیشتر برای واحد حقوقی سازمان شود که یا دیده و سکوت کرده (خلاف) یا ندیده و عبور کرده (سهل انگاری، همراهی یا خلاف) است.

بخت آزمایی نیکبخت

اگرچه مدیرعامل جدید سازمان تعاون روستایی توصیه کرده علیه عاملین و آمرین جابه جایی زعفران، خرید و فروش غیر قانونی و… اقدام شود؛ اما چنانچه وی در بند توصیه وزیر به لحاظ گذار زمان و توصیه این و آن باشد، حتماً به این‌جا خواهد رسید که دیگر مدیرکل یا سرپرست حقوقی سازمان تحت‌الامر که قطعاً در نگارش و تنظیم قراردادها و نظارت بر تضامین و اجرای موارد قانونی نقش داشته، حال حتی حاضر به اجرای دستور ایشان مبنی‌بر ارسال مدارک و شکوایه علیه مصوبین زعفران به دادگاه نباشد.

موجودی زعفران سازمان کجاست؟

برای شفاف سازی موجودی زعفران پیشنهاد می‌شود قبل از پایان تیرماه امسال زعفران سازمان مرکزی تعاون روستایی با حضور سازمان بازرسی و نمایندگانی از سوی آقای محمد صفایی دلویی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، انبارگردانی شود. سپس مقدار قطعی پس از انبارگردانی با موجودی دفتر سازمان تعاون روستایی مقایسه گردد تا متوجه شویم از 18 یا 8/ 16 تن زعفران، چه میزان در سازمان موجود است!

گریم مافیا به کنار می‌رود

رسانه های معتقدند دیری نخواهد پایید که گریم‌ها به کنار رود و نقش‌ها مشخص ‌شود که در آن صورت آنچه به جای می‌ماند بسیار وحشتناک و نگران کننده خواهد بود، به‌ویژه نقش مدیران ارشدی که با رزومه سلامت به سازمان و اتحادیه مرکزی ورود کردند و احتمال دارد حداقل با اتهامات صوری، جزئی و در نهایت «ماست مالی» با کسب فیض مالی، خروج کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای