آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17489

احتمال خروج بخشی از منابع بخش کشاورزی از بانک کشاورزی

براساس دستورالعمل قانون بودجه سال 1401، منابع دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، فرهنگستان‌ها و پارک‌های علم و فناوری وزارتخانه‌های

احتمال خروج بخشی از منابع بخش کشاورزی از بانک کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی : براساس دستورالعمل قانون بودجه سال 1401، منابع دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، فرهنگستان‌ها و پارک‌های علم و فناوری وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بانک مرکزی انتقال خواهد یافت.

براساس دستورالعمل قانون بودجه سال جاری و تاکید خزانه داری کل کشور، دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، فرهنگستان‌ها و پارک‌های علم و فناوری وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلف به افتتاح حساب دولتی نزد بانک مرکزی و افتتاح حساب‌های فرعی تنخواه گردان نزد بانک ملی و مسدودی حساب‌ها نزد سایر بانک‌ها شده اند.

با توجه به فعالیت تعداد زیادی از موسسات پژوهشی و تحقیقاتی در بخش کشاورزی و تعامل دیرینه و مستمر این نهادها با بانک کشاورزی ، وجوه این موسسات تا کنون در منابع و مصارف نظام بانکی، پرداخت تسهیلات و رونق بخش کشاورزی بسیار موثر بوده و خروج این منابع، جبران ناپذیر می‌باشد.

با اجرای این دستورالعمل و انتقال این منابع از بانک کشاورزی، زمینه خروج سایر منابع مرتبط از جمله زنجیره تولید بخش کشاورزی، حساب های سازمان ها و موسسات مربوطه نیز به تدریج صورت خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی که سفره هموطنان و معیشت مردم با فراز و فرودهایی مواجه است، حمایت همه جانبه نهادها، پیگیری وزارت جهاد کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس و هیئت مدیره بانک کشاورزی با ارائه مستندات در حفظ و ماندگاری این منابع نزد بانک کشاورزی به منظور رونق بیشتر این بخش بیش از پیش ضروری و حیاتی باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای