آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17405

صدور محصولات کشاورزی گلستان به ۲۵ کشور دنیا

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به دعوت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای به گلستان سفر کردند که در این سفر از شركت كشت و صنعت دلند نیز بازدید به عمل آمد.

صدور محصولات کشاورزی گلستان به ۲۵ کشور دنیا

ظرفیت و قابلیت‌های ویژه استان گلستان در بخش کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه به دعوت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای به گلستان سفر کردند که در این سفر از شركت كشت و صنعت دلند نیز بازدید به عمل آمد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، در این بازدید که برزعلی رئیس سازمان، معاونان و‌مدیران جهاد کشاورزی استان حضور داشتند، درخصوص مسائل، مشکلات و نیازمندی‌های بخش کشاورزی در تهیه نهاده‌ها، سوخت و… بحث و ‌گفت‌وگو صورت گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برای بازدید از طرح ها و مسائل بخش کشاورزی به استان سفر کردند و در دومین روز سفر به گلستان به همراه معاونان زراعت و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت دلند بازدید کردند.

آیین افتتاح پروژه های مرمت و بهسازی آب‌بندان های استان گلستان

همچنین برزعلی درباره افتتاح پروژه های مرمت و بهسازی آببندان های استان گلستان گفت: با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول و عضو کمیسیون کشاورزی، مهاجر، معاون زراعت و هزارجریبی، مجری طرح پنبه کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آیین افتتاح آب‌بندان های استان در روستای محمدآباد برگزار شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: تعداد ۴۸ دهنه آب‌بندان در سطح ۱۰۷۷ هکتار تا به امروز اجرا و بالغ بر ۸۳۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

محصولات کشاورزی گلستان به ۲۵ کشور دنیا صادر می‌شود

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی روز جمعه در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت دلند استان گلستان گفت: محصولات کشاورزی گلستان به دلیل ارگانیک بودن به ۲۵ کشور دنیا صادر می شود و به یقین این استان ظرفیت و قابلیت های ویژه ای در این بخش دارد.
محمد جواد عسکری افزود: محصولات استان گلستان و رعایت دوره کارنسش برای کشور ظرفیت و قابلیتی ویژه در حوزه ارز آوری، اشتغال و تولید است.
وی اظهارداشت: استان گلستان ظرفیت ها و قابلیت های ویژه ای دارد در حوزه تولید محصولات کشاورزی، باغی، دامی و شیلات جایگاه منحصر به فردی دارد.
به گفته وی گلستان اکنون حدود ۵۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان تهران را تامین می کند.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس بازدیدهایی که داشتیم بنا شد گلستان را به عنوان استان پایلوت (پایه) در حوزه تولید محصولات کشاورزی قرار دهیم و در قالب نقشه راه و برنامه زمان بندی شده امیدواریم انجام شود.
عسکری اضافه کرد: از طرفی در کنار ظرفیت‌های ویژه این استان‌ کشاورزان پیشرو، همگام و به روز داشته که توانسته به تناسب علم روز کشاورزی حرکت کرده که باعث مباهات و افتخار است.
وی اظهار داشت: امیدواری در گلستان بسیار بالاست و به طور حتم فردا با حضور استاندار و معاونان وزیر در استانداری جلسه جمع بندی را خواهیم داشت و در نهایت در کمیسیون کشاورزی‌ مجلس با حضور وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو جمع بندی جامع و کامل در قالب یک برنامه زمان بندی شده انجام می شود.
وی بیان کرد: دستگاه های متولی هم مکلف هستند براساس بازدیدهایی که شده زمان اجرایی شدن پروژه های مورد نظر و پایان آن را به صورت مکتوب به کمیسیون اعلام کنند که بتوانیم در این راستا در قالب اخذ تولید حرکت جدی ایجاد کنیم.

زمینه پویایی هرچه بیشتر کشاورزی گلستان را فراهم می‌کنیم

همچنین نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از ظرفیت ها و توانمندی های گلستان در نظر داریم تا با تشدید حمایت های قانونی و رفع موانع احتمالی زمینه پویایی هرچه بیشتر کشاورزی استان را فراهم کنیم.
رحمت الله نوروزی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از این استان با اشاره به شرایط خاص منطقه‌ای، تنگناهای موجود در تامین مایحتاج کشور و ضرورت خودکفایی در تولیدات کشاورزی و زراعی افزود: گلستان نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور بر عهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: فعالان بخش کشاورزی گلستان به سبب برخورداری از شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی در زمان حاضر ۳۹ محصول زراعی و باغی تولید می کنند که در صورت برنامه ریزی و اعمال حمایت های لازم امکان رشد کمی و کیفیت تولیدات در این استان فراهم است.
نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی افزود در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از ظرفیت ها و توانمندی های گلستان در نظر داریم تا با تشدید حمایت های قانونی و رفع موانع احتمالی زمینه پویایی هرچه بیشتر کشاورزی در گلستان را فراهم نماییم.
گلستان ۲۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد که این افراد در سال زراعی گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل پنج درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید و روانه بازار مصرف کردند.
اقتصاد اصلی استان گلستان با ۲ میلون نفر جمعیت بر پایه کشاورزی استوار است. گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران همسایه است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای