آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25447

صید ماهیان خاویاری تخلف است

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی توضیحاتی درباره وضعیت ماهی‌های خاویاری ارائه داد و گفت: صید ماهی‌های خاویاری دریای خزر و فروش خاویار آنها ممنوع

صید ماهیان خاویاری تخلف است
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی توضیحاتی درباره وضعیت ماهی‌های خاویاری ارائه داد و گفت: صید ماهی‌های خاویاری دریای خزر و فروش خاویار آنها ممنوع است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر ؛ محمد طالبی متین، مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی درباره وضعیت ماهی‌های خاویاری در دریای خزر اظهارداشت: به طور کلی ۵ نوع ماهی خاویاری داریم که عمده ترین تعداد این گونه‌ها در دریای خزر سمت ایران است.
وی با اشاره به اینکه سازان شیلات باید برای بازسازی ذخایر گونه‌ای این ماهی‌های خاویاری برنامه‌های مدونی اجرا کند، گفت: این گونه از ماهی تعداد آنها محدود است لذا تکثیر مصنوعی این نوع ماهی‌ها حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه ورود یافته و مکاتباتی هم با سازمان شیلات صورت گرفته است.
طالبی متین خاطرنشان کرد: در حال حاضر صید ماهی‌های خاویاری و فروش خاویار ممنوع است مگر اینکه ماهی خاویاری از نوع تکثیر مصنوعی و به اصطلاح پرورشی باشد.
وی بیان داشت: تورهای صیادی به هیچ عنوان مجاز به صید ماهی‌های خاویاری نیستند و سازمان شیلات در صورت مشاهده حتماً با تخلفات برخورد و صیادان باید ماهی‌ها را در دریا رها سازی کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای