آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19450

عرضه میوه در آستانه عید غدیر ۲ برابر شد

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با افزایش ۲ برابری میوه در آستانه عید غدیر، نوسانی در بازار ایجاد نشده است. اخبار سبز کشاورزی: آقای مصطفی دارایی نژاد

عرضه میوه در آستانه عید غدیر ۲ برابر شد
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با افزایش ۲ برابری میوه در آستانه عید غدیر، نوسانی در بازار ایجاد نشده است.
اخبار سبز کشاورزی : آقای مصطفی دارایی نژاد گفت: با توجه به فراوانی بار، کمبودی در عرضه هیچ از یک اقلام میوه، صیفی و فرنگی جات وجود ندارد که همین امر منجر به ثبات بازار نسبت به هفته قبل شده است.
او قیمت هر کیلو آلبالو رسمی را ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، آلبالو تخم خارجی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۵۰ تا ۹۰ هزار تومان، گیلاس صورتی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، آلو شابلون ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان ، آلو قطره طلا ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، موز ۲۴ تا ۳۲ هزار تومان و انبه ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد.
محصول
قیمت هر کیلوگرم
آلو شابلون
۱۰ تا ۲۰ هزار تومان
آلبالو رسمی
۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
آلو قطره طلا
۱۰ تا ۳۰ هزار تومان
انگور عسگری
۲۰ تا ۳۳ هزار تومان
انگور یاقوتی
۱۵ تا ۳۰ هزار تومان
خیار بوته ای
۷ تا ۱۴ هزار تومان
خیار گلخانه
۷ تا ۱۳ هزار تومان
زردآلو
۲۰ تا ۳۵ هزار تومان
سیب گلاب
۲۰ تا ۴۵ هزار تومان
شلیل شبرنگ
۲۰ تا ۳۵ هزار تومان
هلو
۱۵ تا ۳۵ هزار تومان
دارایی نژاد می گوید: هم اکنون هر کیلو انگور عسگری با نرخ ۲۰ تا ۳۳ هزار تومان، انگور یاقوتی ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، خیار بوته ای ۷ تا ۱۴ هزار تومان، خیار گلخانه ۷ تا ۱۳ هزار تومان، زردآلو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، سیب گلاب ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، طالبی ۶ تا ۱۱ هزار تومان، جانا ۸ تا ۱۲ هزار تومان، خربزه ۸ تا ۱۵ هزار تومان و هندوانه ۵ تا ۷ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می شود.
محصول
قیمت هر کیلوگرم
زردآلو
۲۰‌تا ۳۵ هزار تومان
سیب گلاب
۲۰ تا ۴۵ هزار تومان
شلیل شبرنگ
۲۰ تا ۳۵ هزار تومان
گیلاس تکدانه
۵۰ تا ۹۰ هزار تومان
گیلاس صورتی
۱۵ تا ۲۵ هزار تومان
موز
۲۴ تا ۳۲ هزار تومان
انبه
۵۰ تا ۷۰ هزار تومان
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با توجه به افزایش قیمت میوه ناشی از هزینه های تولید همچون سم، کود، پلاستیک و کرایه حمل، قدرت خرید مردم ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.
بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو انگور یاقوتی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، زرد آلو ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان، سیب گلاب ۳۵ تا ۶۰ هزار تومان، شبرنگ ۳۰ تا ۵۵ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، گیلاس صورتی ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، هلو ۲۵ تا ۵۵ هزار تومان، آلبالو ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان، خیار ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، هندوانه ۷ تا ۱۰ هزار تومان، طالبی ۸ تا ۱۸ هزار تومان و خربزه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی می گوید که همه ساله در آستانه عید غدیر به سبب ازدیاد تقاضا ناشی از برگزاری مجالس و مهمانی ها، قیمت میوه افزایش می یابد که امسال طبق برنامه ریزی از ۲ روز مانده به عید عرضه را دوبرابر افزایش می دهیم تا نوسانی در بازار ایجاد نشود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای