آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33318

مرغداران: به داد ما برسید!

مرغداران: به داد ما برسید!تولیدکنندگان بخش کشاورزی را باید مظلوم‌ترین افراد در کشور تلقی کرد؛ چراکه در عین اینکه ارزشمندترین کالای مورد نیاز جامعه، یعنی غذا

مرغداران: به داد ما برسید!
تولیدکنندگان بخش کشاورزی را باید مظلوم‌ترین افراد در کشور تلقی کرد؛ چراکه در عین اینکه ارزشمندترین کالای مورد نیاز جامعه، یعنی غذا را تولید می‌کنند، اما خود معمولا در نان شب‌شان مانده‌اند.
اخبار سبز کشاورزی ، حسین کاظمی | ازجمله این تولیدکنندگان در بخش کشاورزی مرغداران هستند که با وجود هزینه‌های زیاد محصولی را آماده و روانه بازار می‌کنند، اما عده‌ای بدون در نظر گرفتن منافع این قشر، چوب حراج به محصولات آنها زده و برای آن قیمت‌های توهمی تعیین می‌کنند؛ به‌طوری‌که این قیمت‌ها حتی هزینه‌های بالای تولید را نیز کفاف نمی‌دهند و مرغداران را به دره ورشکستگی می‌کشاند.
بیشتر بخوانید: اقتصاد دستوری بلای جان مرغداران
در حالی که مرغداران نهاده‌های مورد نیاز برای تولید سویا، ذرت، مکمل‌ها، داروها، واکسن، سوخت و… را با هزینه‌های بسیار بالا تهیه می‌کنند؛ اما محصول نهایی را به ثمن‌بخس می‌فروشند.
شما در نظر بگیرید که پس از اجرای سیاست‌های ارزی دولت و بعد از آن با تورم‌های پی در پی، هزینه‌های تامین نهاده‌های مصرفی که عمدتا هم از طریق واردات تامین می‌شود چه افزایش سرسام‌آوری را تجربه کرده‌اند، اما از سوی دیگر افزایشی که در قیمت گوشت مرغ اتفاق افتاده به هیچ عنوان متناسب با این افزایش هزینه‌های تولید نبوده و در نتیجه مرغداری‌ها مرتبا دچار بیلان منفی بوده و زیان به سر زیان انباشته می‌کنند.
بر تصمیم‌گیران لازم است که با توجه به اینکه تولیدکنندگان یکی از مهم‌ترین نیازهای سبد غذایی جامعه را تولید می‌کنند و همچنین برای حفظ امنیت غذایی جامعه منافع مرغداران را محترم شمرده و برای جلوگیری از نتایج فاجعه‌بار آن هم شده، اندکی مرغداران و دیگر تولیدکنندگان بخش کشاورزی را دریابند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای