آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19983

مقاله واکسن رازی کووپارس در مجله علمی frontiers in immunology

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از انتشار مقاله واکسن رازی کووپارس در مجله بین المللی frontiers in immunology (مرزهای دانش ایمنی شناسی)

مقاله واکسن رازی کووپارس در مجله علمی frontiers in immunology
عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از انتشار مقاله واکسن رازی کووپارس در مجله بین المللی frontiers in immunology (مرزهای دانش ایمنی شناسی) خبر داد و گفت: انتشار این مقاله، ظرفیت و توانمندی محققان ایرانی را در تولید دانش و حفاظت از بهداشت و سلامت جامعه به رخ جهانیان کشید.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه رازی ، دکتر سیدرضا بنی‌هاشمی با اشاره به انتشار این مقاله و این موفقیت بزرگ علمی اظهار کرد: مقاله موسسه رازی با عنوان «بررسی بی ضرری و ایمنی زائی واکسن ترکیبی تزریقی داخل بینی رازی کووپارس در حیوان آزمایشگاهی» به بررسی ابعاد قدرت ایمنی زائی و بی ضرری واکسن رازی می پردازد که با مشارکت ۱۸ نفر از محققان علمی عرصه بیولوژیک و تولید واکسن موسسه رازی و نیز مشارکت دو نفر از محققان سرشناس علم ایمونولوژی مستقر در مراکز تحقیقاتی آلمان و آمریکا تهیه و تنظیم و در ۲۰ صفحه اصلی و ۵ صفحه تکمیلی منتشر شد.

انتشار مقاله واکسن رازی کووپارس در مجله علمی بین‌المللی frontiers in immunology انتشار مقاله واکسن رازی کووپارس در مجله علمی بین‌المللی frontiers in immunology

بررسی مقاله توسط هفت داور جهانی

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مطالب و فرضیات علمی مندرج در آن، ۷ داور جهانی این مقاله را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند که در نوع خود یکی از دقیق‌ترین بررسی ها و کنکاش‌های علمی است؛ چراکه به طور معمول مقالات این حوزه، توسط ۲ یا ۳ نفر از داوران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
عضو هیئت علمی موسسه رازی با بیان اینکه بواسطه اهمیت و اعتبار بالای این مقاله، جمع بیشتری از دانشمندان و داوران جهانی مقاله موسسه رازی را مورد ارزیابی قرار دادند، افزود: بر این اساس پس از اعلام نظرات و نتایج، این مقاله و فرضیات و مطالب علمی آن، مورد تائید بزرگان دانش جهان قرار گرفت و توانست در مجله علمی frontiers in immunology (مرزهای دانش ایمنی شناسی) منتشر شود.
وی بیان کرد: تائید و انتشار این مقاله اثباتی بر کیفیت بالای واکسن تولید شده توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است که ظرفیت و توانمندی محققان ایرانی را در تولید دانش و صیانت از بهداشت و ایمنی در برابر ویروس کرونا به رخ جهانیان کشید.
بیشتر بخوانید: تحویل ۲۰میلیون دز واکسن فلج اطفال موسسه رازی به وزارت بهداشت

موفقیت با وجود تحریم ها

رئیس بخش ایمونولوژی موسسه رازی افزود: علی‎رغم تحریم های بین المللی که در ابعاد مختلف برای محققان و دانشمندان ایرانی محدودیت و سختی ایجاد کرده، موفق شدیم با تکیه بر توان محققان جوان و تکنیک های دانش بنیان، افتخار دیگری را برای میهن عزیز اسلامی رقم بزنیم.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت هرچه بیشتر مراجع دولتی از موسسه رازی و محققان شاغل در آن بتوانیم در مسیر خدمت به جامعه و صیانت از امنیت بیولوژیک شهروندان و میهن عزیزمان گام‌های موثر و بزرگ‌تری برداریم و سیطره علمی خود را که به پشتوانه صد سال تحقیق و مجاهدت علمی به دست آمده، حفظ و ارتقا بخشیم.

جایگاه مجله علمی frontiers in immunology

شایان ذکر است مجله علمی frontiers in immunology در سال ۲۰۲۲ با ایمپکت فاکتور ۸/۸ بیشترین میزان استناد را در میان مجلات علمی جهان داراست و همچنین اولین مجله با دسترسی آزاد در حوزه ایمونولوژی است و نسبت به مجلاتی که سایر مقالات ایرانی را تاکنون چاپ کرده اند، از اعتبار و درجه علمی و فنی بالاتری برخوردار است.

کووپارس نخستین واکسن استنشاقی

واکسن پروتیئن نوترکیب رازی کووپارس، به عنوان نخستین واکسن تزریقی استنشاقی دنیا، واکسن بومی با کیفیت بالا و مورد تائید مراجع علمی جهانی است که مبتنی بر دانش و تکنیک فنی دانشمندان موسسه رازی تولید شده و در اغلب مراکز واکسیناسیون کشور عرضه و به متقاضیان تزریق می شود.
دیدگاه تان را بنویسید

  • سلیم پاسخ به نظر

    نتیجه داوری این مقاله واکسن را هم اطلاع میدید؟

چندرسانه‌ای