آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17818

کاشت و پرورش سبزی و صیفی در منزل

کاشت و پرورش سبزی و صیفی در منزل؛مهم نیست که شما کشاورز یا گلخانه‌دار نیستید، همه ما به حس خوبی که از برداشت محصول احساس می‌شود

کاشت و پرورش سبزی و صیفی در منزل
اخبار سبز کشاورزی : مهم نیست که شما کشاورز یا گلخانه‌دار نیستید، همه ما به حس خوبی که از برداشت محصول احساس می‌شود، نیاز داریم. فقط کافی است برای کاشت و پرورش سبزی و صیفی در منزل یک گلدان مناسب، خاک و بذر داشته باشیم.
مهم‌ترین بخش کاشتن محصولات، زمان بندی مناسب است. اگر بدانیم که تابستان مناسب چه محصولاتی است پس با خیال راحت‌تری به کاشت بذرهای خود مشغول می‌شوید. مطمئن باشید بعد از یکبار امتحان کردن دیگر لذت کاشت و برداشت را از دست نمی‌دهید.
زمان کاشت محصول وابستگی شدیدی به نوع آنها و شرایط محیطی دارد. برخی از گیاهان دوستدار سرما و برخی از آنها گرما دوستند. برخی در هوای معتدل و برخی در هر شرایطی قابل کاشت می باشند. حتی برخی از انواع یک گونه هم ممکن است با هم تفاوت داشته باشند. پس زمان مناسب برای کاشت را باید با توجه به نیازهای گیاه مورد نظرتان و شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید به دست آورید.
در ادامه با لیست کاملی از سبزی و صیفی جاتی که می‌توانید در منزل پرورش دهید آشنا می‌شویم.

هویج

هویج گیاه بسیار آسانی برای پرورش درون ظرف و گلدان است. تنها نکته در مورد پرورش هویج این است که باید مطمئن شوید که بذر را در عمق مناسبی از ظرف می‌کارید تا هویج به خوبی بتواند رشد کند.
همچنین باید توجه کنید که تعدادی از هویج هایی که جوانه زده اند را کمی بیرون بکشید تا فضای اضافی برای رشد به آن ها بدهید و با دادن نور مصنوعی و کود فسفر (TLC) محصولات خوبی را برداشت کنید.

چغندر لبویی

زمان کاشت چغندر، این گیاه بسیار خوشمزه در فصل های گرم تر سال است و برای اینکه در کل سال بتوانید از آن استفاده کنید، می‌توانید آن را به صورت کنسروی نگهداری کنید. با اضافه کردن این گیاه به باغچه ی گیاهان داخل منزل خود لازم نیست نگران نگهداری آن ها در فصل های سرد سال باشید.

بازگشت تصمیمات یک شبه به اقتصاد کشور بازگشت تصمیمات یک شبه به اقتصاد کشور

پیاز

پیاز یکی از صیفی جات بسیار مفید و طعم دهنده هر غذایی است و همیشه به آن نیاز دارید پس چه بهتر که آن را خودتان پرورش داده باشید. استفاده از پیازی که خودتان پرورش داده اید، لذت طعم هر غذایی را چندان خواهد کرد.

سیر

از این گیاه بسیار خوشمزه و مفید در غذاهای خود استفاده کنید و اثرات بی نظیر آن را بر سلامتی خود مشاهده کنید. می‌توانید سیر را به راحتی در هر مغازه ای پیدا کنید اما به نظرتان پرورش آن توسط خودتان بسیار دلپذیر تر نیست ؟!

سبزی خوردن

با کاشت سبزی های تازه در منزل از دیدن آن ها لذت ببرید و به عنوان یک چاشنی برای دادن طعم های عالی به غذاهایتان استفاده کنید. با پرورش این گیاهان در داخل منزل خود کل سال می‌توانید آن ها را داشته باشید. می‌توانید از بذر سبزی های مختلف مانند: آویشن، نعناع، شاهی، رزماری، ریحان و … استفاده کنید.

گوجه فرنگی

اگر شما طرفدار سالاد های تازه هستید و از خواص بسیار زیاد گوجه فرنگی آگاهی دارید، احتمالا می‌خواهید که این گیاه جالب را چه در باغچه و چه در گلدان داخل منزل بکارید. معمولا گوجه فرنگی های کوچک یا همان گوجه گیلاسی بهترین انتخاب برای کاشت داخل منزل هستند پس اگر تصمیم به انجام این کار دارید این مورد را حتما در نظر بگیرید.

کاهو

100درصد داشتن یک سالاد عالی بدون کاهو امکان پذیر نیست. پس کاهو نیز یکی دیگر از سبزیجاتیست که می‌توانید به راحتی در منزل پرورش دهید. برای اینکار می‌توانید کاهو‌ی معمولی یا کاهو پیچ پرورش دهید و انتخاب این موضوع به سلیقه ی خودتان بستگی دارد. فقط بدانید که برای پرورش کاهو راه های مختلفی وجود دارد، قبل از کاشت حتما همه ی آن ها را بررسی کنید تا بتوانید تمام سال کاهوی تازه داشته باشید.

اسفناج

اسفناج یک سبزی بسیار عالی و مفید است که می‌توانید آن را برای تزیین کنار ظرف غذا قرار داده و استفاده کنید و یا برای درست کردن اسموتی و سالاد آن را بکار ببرید. اگر شما می‌خواهید یک سبزی بسیار قوی، حاوی 100 تن از خواص سلامت بخش را داشته باشید، حتما باید پرورش اسفناج را در نظر بگیرید.

پیازچه

پیازچه را می‌توان به عنوان طعم دهنده ی قوی در بسیاری از غذاها استفاده کرد. این سبزی های بامزه را می‌توان به راحتی داخل منزل پرورش داد. اگر به پیازچه علاقه دارید حتما پرورش آن را داخل منزل خود امتحان کنید.

فلفل

احتمالا نمی‌توانید حدس بزنید که فلفل می‌تواند چه گیاه زیبایی برای پرورش پشت پنجره ی آشپزخانه ی منزلتان باشد ! حتما این کار را امتحان کنید و تا وقتی که پشت پنچره نور دارید می‌توانید آن را ادامه دهید. پرورش انواع فلفل مانند : فلفل دلمه ای، فلفل قلمی و … را تجربه کنید.

بادمجان

بادمجان گیاه مناسبی برای قرار دادن در نزدیکی پنجره های نورگیر است. این گیاه خوشرنگ بسیار پرطرفدار است و مزه ی خوبی دارد. پس کاشت آن را امتحان کنید.

تربچه

تربچه سبزی بسیار مناسبی جهت پرورش در منزل است چرا که از زمان کاشت تا برداشت آن مدت زیادی طول نمی‌کشد و برای کسانی که دوست دارند نتایج کارشان را زودتر ببینند بسیار مناسب است. پس اگر به دنبال کاشت سبزی و پرورش سریع آن هستید و دوست دارید به سرعت به نتیجه برسید حتما تربچه را امتحان کنید.

لوبیا سبز

لوبیا سبز به دو صورت لوبیای پابلند (var. vulgaris) و لوبیای پا کوتاه (var. nanus) پرورش می‌یابد و نوع دوم آن از نظر اقتصادی و سطح زیر کشت دارای اهمیت بیشتری است. پس برای کاشت صیفی جات در خانه می‌توانید از لوبیا نیز استفاده کنید و آن را داخل منزل و درون گلدان پرورش دهید.

نخود فرنگی

باید بدانید که با کاشت نخود فرنگی در منزل نمی‌توانید همه ی نیاز خود را برطرف کنید و فقط می‌توانید از مقدار اندکی که به دست می آورید بشقاب غذا را تزیین کنید. با این حال تجربه ی کاشت بذر این گیاه و پرورش آن می‌تواند جالب باشد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای