آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19906

کشاورزی هوشمند؛ انقلابی در تولید سنتی زیتون در جزیره کرت

منبع: یورو نیوز

کشاورزی هوشمند؛ انقلابی در تولید سنتی زیتون در جزیره کرت
در قرن گذشته فناوری بسیار پیشرفت کرده است، از رایانه‌ها و تجهیزات ارتباطی بزرگ اولیه گرفته تا وسایل براق امروزی. نسل آخر فناوری شامل هوش مصنوعی (AI) و فناوری اشیا آنلاین (IOT) است - یعنی اتصال متقابل همه دستگاه‌های ما که توسط سیستم‌های قدرتمندی تغذیه می‌شوند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، زیتون بخش مهمی از اقتصاد کرت‌- بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره یونان را تشکیل می‌دهد و ۳۰ میلیون درخت زیتون در این جزیره وجود دارد، بنابراین اثرات بالقوه کشاورزی هوشمند در این منطقه بسیار گسترده است.
کشاورزی در حال حاضر ۸۵ درصد از آب شیرین کرت را مصرف می‌کند و مهم‌ترین هدف در استفاده از فناوری هوشمند به صفر رساندن هر گونه هدر رفت به صورت پایدار است.
بیشتر بخوانید: کندوهایی با هوش مصنوعی
ایوانیس دالیاکوپولوس، محقق دانشگاه یونانی مدیترانه کرت، می‌گوید: استفاده از فناوری در این پروژه شامل نظارت دائمی بر وضعیت خاک است. یک سنسور در زمین نصب شده که رطوبت خاک، هدایت الکتریکی، میزان شور بودن آب و دمای خاک را هر ۱۵ دقیقه اندازه‌گیری می‌کند. سپس این اطلاعات به یک پایگاه مرکزی و بعد از آن به Cloud منتقل می‌شود، جایی که پردازش شده و بر اساس آن می توان مقدار مناسب آب مورد نیاز برای آبیاری را تخمین زد. کشاورز می تواند به این وسیله از راه دور به داده ها دسترسی پیدا کرده و با لمس یک دکمه آبیاری را کنترل کند.

صرفه‌جویی در مقدار زیادی از منابع آب

تراسیوولوس مانیوس، معاون رئیس دانشگاه یونانی مدیترانه می‌گوید: این فناوری به معنای صرفه‌جویی در مقدار زیادی از منابع آب است: کشاورزان، دانشمندان و محققان باید بدانند که IOT دقیقا چیست، زیرا کارهای زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم از طریق این ابزار جدید انجام دهیم. همچنین می‌توان همین فناوری را در کوددهی شیمیایی، سموم دفع آفات و حفاظت از خاک استفاده کرد. همه این موارد علاوه‌بر کمک به حفظ محیط زیست، قابلیت ردیابی محصولات را نیز افزایش می‌دهند که برای جلب مصرف‌کنندگانی که مایلند اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تولید مواد غذایی کسب کنند، مناسب خواهد بود.
جیانیس ژنیاتاکیس یک مالک مزرعه زیتون است که خانواده‌اش از سه قرن قبل مالک همین مزرعه زیتون در روستای ارچانز بوده اند.
او معتقد است که این فناوری جدید بسیار مفید خواهد بود و می‌گوید: در سال‌های اخیر ما با مشکل تغییر آب و هوا روبه‌رو بوده‌ایم. فناوری همیشه به ما کمک می‌کند تا مشکلات را حل کنیم.
ارائه کنندگان فناوری‌های پیشرو دائماً تحقیق می‌کند. این موضوع به ما کمک می‌کند تا از مشکلاتی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم، عبور کنیم.
شرکت Future Intelligence مستقر در آتن در حال ارائه این فناوری برای تحقیقات در حال انجام در کرت است.

مزایای فناوری فراتر از کشاورزی است

هریس مویسیادیس، مربی تجاری این شرکت می‌گوید که مزایای فناوری فراتر از کشاورزی است.
بسیاری از داده‌ها از دستگاه‌های مختلف به دست می‌آیند: از قسمت حمل و نقل، خرده‌فروشی و تولیدکننده مواد غذایی کشاورزی، اکنون تصور کنید که هوش مصنوعی چتری است که تمام این فرآیندهای داده‌ای زیر آن انجام می‌شود. بنابراین، این امر کل زنجیره ارزش را بهینه می‌‌کند.
آنجلیکی ددوپولو ، کارشناس سیاست اتحادیه اروپا در هوش مصنوعی Huawei می‌گوید: اتصال مداوم نقش مهمی در ایجاد این زنجیره اطلاعاتی دارد: هواوی ۲۰ سال است که در اروپا فعالیت می‌کند. ما در حال همکاری نزدیک با شرکت‌های کوچک و متوسط هستیم که در واقع سنگ بنای اقتصاد اروپا هستند. ما اتصال ۵ G خود را ارائه می‌دهیم تا از فناوری‌های مهمی مانند blockchain Al و IOT در زمینه کشاورزی هوشمند استفاده کنیم.
زیتون کاری ممکن است طی نسل‌های متعددی انجام شده باشد، اما اکنون در مرکز نوآوری‌هایی است که انقلابی هوشمند در این صنعت ایجاد خواهد کرد و همسو با هدف اروپا که به دنبال آینده ای هوشمندتر و پایدارتر در تولید تمام مواد غذایی است حرکت خواهد نمود.

منبع: یورو نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای