آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22846

یاقوت سرخ در یک قدمی به بورس و دانش بنیان شدن

با بورسی شدن زرشک یاقوت سرخ خراسان جنوبی و راه اندازی شهرک تخصصی، چرخه این محصول راهبردی کامل و کشاورزان صاحب شهرک تخصصی می‌شوند.

یاقوت سرخ در یک قدمی به بورس و دانش بنیان شدن
با بورسی شدن زرشک یاقوت سرخ خراسان جنوبی و راه اندازی شهرک تخصصی، چرخه این محصول راهبردی کامل و کشاورزان صاحب شهرک تخصصی می‌شوند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، خراسان جنوبی پایتخت انحصاری زرشک جهان تا چند روز دیگر شاهد جشنواره‌ای ملی است؛ جشنواره‌ای که به شکرانه برداشت یاقوت سرخ از ۲۱ تا ۲۷ مهر در ۵ شهرستان زیرکوه، قاینات، درمیان، بیرجند و سربیشه برگزار می‌شود.
۳۸ هزار زرشک کار خراسان جنوبی از اواسط شهریور کار برداشت این محصول را از سطح ۱۹ هزار و ۴۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی آغاز کرده اند تا ۸۴ هزار تن زرشک را روانه بازار کنند.
کشاورزان امیدوارند امسال با برگزاری جشنواره ملی زرشک و قول‌های مسئولان برای راه اندازی شهرک تخصصی زرشک، سود بیشتری نسبت به پارسال به دست آورند.

بزرگترین منطقه زرشکی خراسان جنوبی میزبان افتتاحیه جشنواره

جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی ۲۱ مهر ماه کار خود را از شهرستان زیرکوه و بزرگترین باغ زرشک در منطقه افین آغاز می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان می‌گوید: این منطقه بزرگ با ۴۰ کیلومتر طول و ۸۰ متر عرض، دو هزار و ۳۰۰ هکتار باغ زرشک را در خود جای داده است.
جعفری افزود: ۲۲ مهرماه هم شهرستان قاینات میزبان دومین روز جشنواره ملی زرشک است و با ۱۴۰ زرشکار قراددادی در خصوص شهرک زرشک منعقد می‌شود و شرکت بارگاهی زرشک نیز کارش را در شهرستان زیرکوه شروع می‌کند.
همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک، کلنگ ۳ طرح بزرگ در خراسان جنوبی به زمین زده می‌شود تا چرخه این محصول راهبردی کامل شود.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همزمان با برگزاری این جشنواره، عملیات ساخت سردخانه، انبار بورس، شهرک تخصصی زرشک و مرکز دانش بنیان زرشک و عناب در استان آغاز می‌شود.

بنیاد برکت برای فراوری پای کار می‌آید

زرشک خراسان جنوبی سالهاست از ضعف فراوری رنج می‌برد و این محصول به قیمت ارزان و فله‌ای روانه بازار‌های خارجی می‌شود.
طرح فراوری زرشک در استان آماده شده است که به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی، موافقت اولیه از جانب معاون اول رئیس جمهور و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گرفته شده است.
جعفری افزود: به دنبال این هستیم تا بنیاد برکت برای فراوری زرشک پای کار بیاید تا این طرح بزرگ اجرایی شود.
او در خصوص قیمت زرشک نیز گفت: زرشک کاران نگران روی دست ماندن این محصول نباشند و با تمام توان کنار آن‌ها هستیم تا محصول شان به قیمت واقعی نزدیک شود.
جعفری تصریح کرد: کشاورزان نگران روی دست ماندن زرشک نباشند هر چند از آن‌ها می‌خواهیم قیمت را حفظ کنند و ارزان به واسطه‌ها نفروشند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای