آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23523

زندگی یک میلیارد کودک تحت تاثیر تغییرات اقلیمی

زندگی یک میلیارد کودک تحت تاثیر تغییرات اقلیمی/ تغییرات اقلیمی در سراسر دنیا یک میلیارد کودک را در معرض خطر بالا قرار می‌دهد.

زندگی یک میلیارد کودک تحت تاثیر تغییرات اقلیمی
تغییرات اقلیمی در سراسر دنیا یک میلیارد کودک را در معرض خطر بالا قرار می‌دهد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسنا ، کارشناسان بنیاد حقوق کودکان (KidsRights) امروز (چهارشنبه) هشدار داد: حدود یک میلیارد کودک به دلیل آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوایی در معرض خطر بسیار بالا هستند. همچنین استانداردهای زندگی جوانان در دهه گذشته بهبود نیافته است.
شاخص بنیاد حقوق کودکان که یک سازمان بین‌المللی و مقرِ آن در آمستردام است، نشان می دهد که بیش از یک سوم کودکان جهان، حدود ۸۲۰ میلیون نفر در حال حاضر در معرض موج گرما هستند.
بنابر اعلام این بنیاد، کمبود آب نیز بر زندگی ۹۲۰ میلیون کودک در سراسر جهان تاثیر گذاشته و بیماری‌هایی مانند مالاریا و تب دنگی، سلامت حدود ۶۰۰ میلیون کودک را تحت تاثیر قرار داده است.
شاخص حقوق کودکان اولین و تنها رتبه ‌بندی است که چگونگی رعایت سالانه حقوق کودکان را ارزیابی می‌کند. بنابر اعلام این بنیاد از بین ۱۸۵ کشور، ایسلند، سوئد و فنلاند به عنوان بهترین‌ها در رعایت حقوق کودکان و سیرالئون، افغانستان و چاد به عنوان بدترین، رتبه ‌بندی شده‌اند.
همچنین از بین سه کشور نخست، تنها رتبه سوئد نسبت به سال قبل تغییر کرده و از رتبه چهارم به دوم رسیده است.
به گزارش فرانس ۲۴ ، بنیانگذار این بنیاد گفت: گزارش امسال برای نسل فعلی و بعدی کودکان هشدار دهنده است و تغییر سریع شرایط آب و هوایی، آینده و حقوق اولیه آنها را تهدید می‌کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای