خبر فوری
شناسه خبر: 46806

المپیک عرصه صلح و دوستی

شب گذشته افتتاحیه المپیک با شور و هیجان بسیار در شهر پاریس فرانسه برگزار شد، مراسم افتتاحیه‌ایی که برای نخستین‌بار در فضای باز برگزار ‌گردید

المپیک عرصه صلح و دوستی

اخبار سبز کشاورزی؛ به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ شعار همیشگی المپیک صلح و دوستی برای همه ملت‌ها و دولت‌های جهان است و در این مسابقات همه کشورها حتی برای چند روز فارغ از هر تنش و مشکلی که مابین دولت‌ها وجود دارد به گردهم می‌آیند و در صلح و آرامش به رقابت می‌پردازند و همچنین میلیون‌ها بیننده تلویزیونی از سراسر جهان آنها را خواهند دید و لذت می‌برند.

المپیک-عرصه-صلح-و-دوستی-1

امسال نیز کشور فرانسه به‌حق میزبان شایسته‌ای برای این رویداد بین‌المللی بوده و جدای از نکات فنی و تخصصی برگزاری، شاهد انواع نمادهای تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اسطوره‌ای فرانسه بودیم که با سلیقه خاصی و در نهایت ظرافت چشم‌نواز بود و ساعت‌ها مخاطبان را پای تلویزیون نگه‌ می‌داشت.

فارغ از اینکه مابین این دویست و چند کشوری که حضور داشتند کدام کشور بهتر یا بدتر یا متوسط بود، در مراسم افتتاحیه شاهد حضور هر کاروان ورزشی با نشانه‌هایی از تاریخ و فرهنگ متعلق به کشورشان بودیم و ورزشکاران هر کشور آرایش خاص خود را داشتند. در کل نوع برگزاری این افتتاحیه می‌تواند برای بسیاری از کشورهای دنیا الگو باشد.

این الگو تنها الگوی ورزشی نیست، بلکه الگویی از نظم و احترام به پیشینه فرهنگ‌ ملت‌ها و تقدیر از نمادهای تاریخی آن کشور است که صد البته برای کشور ما نیز چنین است.

اینجانب به عنوان خبرنگار بر خود واجب دیدم که هر چند مختصر، نقدی و گذری به این رویداد جهانی داشته باشم.

به هر حال عرصه المپیک عرصه‌ای صرفا ورزشی نیست و افراد و ورزشکاران هر کشوری با کوله‌بار فرهنگ و تمدن خود پا به این عرصه جهانی می‌گذارند.

المپیک-عرصه-صلح-و-دوستی-2

امیدواریم ورزشکاران ایرانی نیز این مهم را درک و نه تنها فقط برای به دست آوردن مدال بجنگند که البته اهمیت زیادی دارد، بلکه نماینده تمدن و هویت ایرانی خود باشند و فرهنگ والای ایران و ایرانی را برای جهانیان به نمایش بگذارند.

به‌خصوص بانوان ورزشکار که همواره با سعی و تلاش خود و با همه محدودیت‌ها موجود افتخارآفرین بوده و هستند. به امید موفقیت این عزیزان.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای