آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44915

شش حیوان دو سر واقعی

حیوانات دوسر در افسانه‌ها، افسانه‌ها و قصه‌های مردمی رایج هستند. اما گاهی اوقات، آن‌ها در واقعیت ظاهر می‌شوند. این حیوانات پلیسفال کمیاب و رازآلود هستند.

شش حیوان دو سر واقعی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ شاید منشأ برخی از داستان‌ها درباره هیدراها، اتین‌ها و حتی سگ سه‌سر، کربوروس از اسطوره‌های یونانی از آن‌ها باشند. قبل از علم مدرن، دیدن یک حیوان دوسر به اطمینان خواهد انجامید که تعجب، تعجب و انجام استنتاجات درباره توضیحات جادویی و دیگر توضیحات فانتزیک را به همراه داشته باشد.

چه چیزی باعث می‌شود آن‌ها بیش از یک سر داشته باشند؟ آیا می‌توانند زندگی عادی داشته باشند؟ چه چالش‌های فیزیولوژیکی وجود دارد؟ ما در حال بررسی این سوالات هستیم در حالی که شش مورد تایید شده از حیوانات دوسر را به اشتراک می‌گذاریم

آیا حیوانات پلیسفال طبیعی وجود دارند؟

هیچ گونه حیوان دوسر طبیعی وجود ندارد. اگر یک حیوان با دو سر به دنیا بیاید، این یک عیب تولد است.

حیواناتی که احتمال دارد با دو سر به دنیا بیایند، مارها و لاک‌پشت‌ها هستند. گاهی اوقات گوسفندها و خوک‌ها با دو سر به دنیا می‌آیند. در موارد بسیار نادر، این ممکن است برای سگ‌ها و گربه‌ها هم اتفاق بیافتد.

چه چیزی پلیسفالی را ایجاد می‌کند؟

فرایندی که منجر به تولید دوقلوهای مونوزیگوتیک (یکسان) می‌شود، گاهی ممکن است به دو سر یا دو بدن متصل منجر شود

وقتی دوقلوها در رحم شکل می‌گیرند، جنین به دو نیمه یکسان تقسیم می‌شود. این منجر به تشکیل دوقلوهای یکسان می‌شود. آن‌ها از آنجایی که دو نیمه یک زایگوت هستند، یکسان هستند. دوقلوهای دوقلوها از دو زایگوتی که به هم متصل شده‌اند، به وجود می‌آیند.

در برخی موارد، یک ناهنجاری باعث می‌شود که زایگوت فقط به صورتی جزئی تقسیم شود. به جای دوقلوهای کاملاً تشکیل شده، به دو نوزاد نیمه‌تشکیل شده که بدنی را به اشتراک می‌گذارند، تقسیم می‌شود. در اکثر موارد، این بدان معناست که نوزاد با دو سر از ابتدا محکوم به نابودی است.

آیا داشتن دو سر بهتر از یک سر است؟

متأسفانه، داشتن دو سر برای هیچ حیوانی مزیتی ندارد. یک حیوان با دو سر معمولاً بدنی با شکل عجیب و غریب دارد که دشواری در حرکت در محیط طبیعی حیوان را دارد

همچنین، حیوانات دوسر همچنین مشکل دریافت کافی مواد مغذی به مغزهایشان دارند. سیستم‌های تقسیم شده آن‌ها قادر به پمپ کافی خون به اعضای بدنشان نیستند. به همین دلیل، تعداد کمی از حیوانات پلیسفال به بزرگسالی می‌رسند.

با این حال، برخی مواردی از حیوانات دوسر وجود دارد که حداقل برای چند روز زندگی کرده‌اند. در زیر شش مورد تایید شده از حیوانات واقعی که با دو سر به دنیا آمده‌اند را معرفی می‌کنیم

در سال ۲۰۰۰، یک گربه‌‌ی دوسر به نام Image در بخش بوکس کانتی، پنسیلوانیا به دنیا آمد. صاحب این گربه، ساندرا پایت، تعریف کرد که از لحظه‌ای که او به دنیا آمد، مراقبت‌های ویژه‌ای از او کرد. وی همچنین از بسیاری از پیشنهاداتی که افرادی که تمایل به خرید Image داشتند رد کرد.

"او برای فروش نیست"، پایت گفت که گفت که او مراقبت‌های ویژه‌ای را برای تغذیه گربه‌ی کوچک به دستور دامپزشکش انجام داد. "هیچکس نمی‌خواست او زنده بماند به اندازه‌ای که من می‌خواستم"، او به روزنامه محلی گفت.

مار سیاه دوسر

در سال ۲۰۲۰، مقامات محیط زیست فلوریدا یک مار سیاه جنوبی دوسر را که در خانه‌ای از خانواده‌ای یافت شده بود، نجات دادند. مارهای سیاه غیرسمی که در فلوریدا رایج هستند.

ماموران محیط زیست گفتند که مار در کلیت بهتر است که در یک آسایشگاه باشد زیرا احتمال بقایش در طبیعت کم است. مؤسسه تحقیقات ماهی و حیات وحش فلوریدا گفت: "احتمالاً مارهای دوسر در طبیعت نمی‌توانند زنده بمانند زیرا دو مغز تصمیم‌های مختلفی اتخاذ می‌کنند که قابلیت تغذیه یا فرار از شکارچیان را دارند."

گربه‌ پرت

در سال ۲۰۰۸، یک دامپزشک در پرت، استرالیا، وقتی یک گربه در مراقبت او به دنیا آورد، متعجب شد که یک گربه‌ی دوسر به دنیا آمده است. یک عکاس خبری به طور اتفاقی در دفتر دامپزشک برای امور غیرمرتبط حاضر بود و عکسی از گربه عجیب و غریب گرفت.

مانند بسیاری از گربه‌هایی که با دو سر به دنیا می‌آیند، او از شکاف کامی در یکی از دهان‌هایش رنج می‌برد. اما یک دهان می‌توانست غذا بخورد و هر دو می‌توانستند بیابان کنند

دامپزشک فکر نمی‌کرد که گربه‌کوچک زنده بماند، بنابراین صاحبانش او را به خانه بردند تا با مادرش باشد. او صبح روز بعد از خفگی در مایعات ریه‌هایش درگذشت.

پاریس و نیکول: اژدهای دوسر

فقط یک در هر ۲۵ میلیون احتمال وجود دارد که یک اژدهای دارای دو سر به بلوغ برسد. یکی از این مارمولک‌های خوش‌شانس به یک علاقه‌مند به پستانداران روزهای گرم، تونی رو واقع شد.

رو یک مرد تگزاسی است که عاشق اژدهای دارای دم است. در سال ۲۰۰۵، او در حال پرورش اژدهای دارای دم بود تا جوجه‌های کوچک را به یک کارگزار حیوان خانگی بفروشد. همه چیز خوب پیش می‌رفت، اما یکی از جوجه‌ها دو سر داشت.

روه می‌دانست که این موجود غیرعادی در صورت عدم مراقبت مناسب در خطر مرگ است. "اگر کسی که با اژدهای دارای دم آشنایی نداشت، آن را به عنوان یک جوجه عادی درمان می‌کرد، احتمالاً می‌مرد"، او به روزنامه هیوستون گفت.

در این مورد، مارمولک شانسی داشت. روه مراقبت‌های اضافی لازم را به این شگفتی دوسر داد. او بعداً این اژدهای دوسر زنده و سالم را به یک کارگزار فروخت.

فرانک و لوئی: گربه‌ دو‌روی

ما دیدیم که گربه‌های دوسر به ندرت به گذر از دوران کوچکی‌شان می‌رسند. اما یک گربه با دو صورت، زندگی بلندی با وضعیتش را تجربه کرد. فرانک و لوئی، یک گربه با دو چهره و دو نام، یک جلبکاری رسانه‌ای بود زمانی که در سال ۲۰۰۰ به دنیا آمد.

این گربه یک گربه جانوس بود، که با دو چهره جداگانه به دنیا می‌آید. او دو بینی و سه چشم داشت. او در هر دو بینی شارژ داشت. اگرچه بسیاری از مردم پیش‌بینی می‌کردند که این گربه غیرعادی به زودی می‌میرد، او دنیا را با زندگی پرگار و عادی‌اش تعجب آور کرد.

یک دلیل این است که بر خلاف بسیاری از گربه‌های جانوس یا گربه‌های دوسر، او هیچ عیب تولدی نداشت. صاحبان این را در حالی که ترتیبات تغذیه ویژه‌ای برای این گربه دو چهره می‌دهند کشف کردند. فرانک و لوئی مشکلات تنفسی، کمرنگی شکم یا مشکلات دیگری نداشتند.

در واقع، در سال ۲۰۱۲، فرانک و لوئی به کتاب رکوردهای گینس جهانی راه یافت به عنوان بلندترین گربه دو چهره زنده. او در ۱۵ سالگی درگذشت.

به گفته صاحبش، مارتی استیونز، این گربه شخصیتی دوست داشتنی و دوست‌داشتنی داشت. او به طور آشکار یک گربه بسیار قابل توجه بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای