خبر فوری
شناسه خبر: 49678

پیشبرد برنامه وفاداری کشاورزی از طریق استفاده از هوش مصنوعی

کمپانی GROWERS ارائه‌دهنده راه‌حل‌های خرده‌فروشی کشاورزی اعلام کرده است که اکنون با هوش مصنوعی پیشرفته بهبود یافته است.

پیشبرد برنامه وفاداری کشاورزی از طریق استفاده از هوش مصنوعی

اخبار سبز کشاورزی؛ کمپانی GROWERS، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های خرده‌فروشی کشاورزی، نتایج فناوری برنامه وفاداری قابل تنظیم خود را اعلام کرده است که اکنون با هوش مصنوعی پیشرفته بهبود یافته است. برای سال 2024، خرده فروشان محصولات کشاورزی در ایالات متحده با استفاده از برنامه وفاداری GROWERS افزایش قابل توجهی در فروش در بین اعضا در مقایسه با غیرعضوها مشاهده کردند.

در سال 2025، این شرکت انتظار دارد برنامه خود را در بازار بیشتر بپذیرد، برنامه‌ای که اکنون قدرت بینش مبتنی بر هوش مصنوعی را با طرح‌های وفاداری کاملاً مناسب ترکیب می‌کند. برنامه‌های وفاداری مشتری در کشاورزی به‌طور سنتی به‌جای محرک‌های وفاداری واقعی، به‌عنوان تخفیف‌ها یا تخفیف‌های ساده عمل می‌کردند، اما گفته می‌شود این راه‌حل هوش مصنوعی با ترویج چرخه‌های خرید مستمر به نفع خرده‌فروشان، کشاورزان و تولیدکنندگان است.

 فناوری Axiom

هسته اصلی این فناوری Axiom است، یک موتور فناوری هوش مصنوعی پیشرفته که توسط Agmatix، شرکت خواهر GROWERS تحت گروه ICL توسعه یافته است. Axiom توسط Agmatix رفتارهای مشتری و داده‌های عملکرد محصول را با استفاده از الگوریتم‌های اختصاصی برای ارائه بینش‌های پیش‌بینی‌کننده، توصیه‌های بلادرنگ، هشدارهای حیاتی و مشوق‌های مناسب برای اعضایی که از برنامه وفاداری استفاده می‌کنند، تجزیه و تحلیل می‌کند. این برنامه از فناوری برای انطباق با فصلی، جغرافیا و مشخصات کشاورز استفاده می کند، که به خرده فروشان و تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا پیشنهادات را بهینه کنند و آنها را برای مشتریان شخصی خود تنظیم کنند.

خرده فروشان کشاورزی

استیون والنسین می‌گوید: «برای خرده‌فروشان کشاورزی، برنامه‌های وفاداری فقط به منظور افزایش فروش نیستند، بلکه به دنبال افزایش سطح مشارکت مشتری هستند؛ آنها فقط نمی‌خواهند به وفاداری پاداش دهند، بلکه می‌خواهند فعالانه آن را ایجاد کنند. برنامه وفاداری GROWERS با همسو کردن خرده‌فروشان، تولیدکنندگان و کشاورزان از طریق بینش‌های مبتنی بر داده‌های مشترک، می‌تواند از برنامه‌های سنتی فراتر رفته و با ارائه ابزاری حیاتی برای تأثیرگذاری بر رفتار، تقویت روابط قوی‌تر و امکان برنامه‌ریزی منابع بهتر، از برنامه‌های سنتی فراتر رفته و رشد معناداری را در سراسر صنعت ایجاد کند.»

خرده فروشان این مزیت را می بینند و نیل هورم، مدیر عامل Mercer Landmark می گوید: "سرمایه گذاری ما در این تحول دیجیتال به ما این امکان را داده است که روابط عمیق تری با مشتریان خود ایجاد کنیم، در حالی که در کشاورزی خرده فروشی جلوتر از منحنی هستیم." Mercer Landmark، یک تعاونی تحت مالکیت کشاورز، برنامه وفاداری خود را با GROWERS توسعه داد و از همسویی با شرکای سازنده و مشتریان کشاورز آنها سود برده است.

از آنجایی که مزارع کمتر و بزرگتر بر بازار تسلط دارند، خرده فروشان کشاورزی با رقابت شدیدتری روبرو می شوند و هر مشتری را برای موفقیت آنها حیاتی تر می کند. با افزایش هزینه های ورودی که حاشیه سود کشاورزان را کاهش می دهد، و بازار رقابتی فزاینده ای که خرده فروشان را به چالش می کشد، یک استراتژی وفاداری مشتری به خوبی طراحی شده به خرده فروشان کمک می کند تا روابط خود را تقویت کنند و تجارت مجدد را هدایت کنند. این برنامه از داده‌ها و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا خرده‌فروشان را قادر می‌سازد تا مدل‌های وفاداری کاملاً دیجیتالی و شخصی‌سازی شده ایجاد کنند، مانند امتیاز وفاداری برای خرج کردن روی محصولات با نرخ‌های ترجیحی، که مشوق خرید متقاطع است و به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا مشوق‌های مناسب برای کشاورزانی که به آنها خدمات می‌دهند ایجاد کنند.

مدل پاداش حلقه بسته، نقاط وفاداری را به خریدهای آتی از یک خرده فروش و تولیدکننده مرتبط می کند، روابط با مشتری را تقویت می کند و بازگشت سرمایه را برای همه شرکت کنندگان بهبود می بخشد. پلتفرم هوش مصنوعی همچنین این توانایی را دارد که رفتار مشتری را بر اساس الگوهای خرید تاریخی پیش بینی کند و به خرده فروشان هشدارهای حیاتی در مورد عواملی مانند ریزش مشتری و فرصت های فروش جدید ارائه دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای