آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46217

دولت کارآفرینان را فراموش کرده است

کشاورزان ایرانی در هر نقطه‌ای از جهان خوش درخشیدند و مورد تقدیر قرار گرفتند، از هژبر یزدانی که در کاستاریکا کار دامداری را توسعه داد تا مهندس موسوی که دولت اوگاندا 5 هزار هکتار زمین زراعی و آب در اختیار وی قرار داد و اجازه تماس مستقیم با رئیس جمهور و وزیر کشاورزی دارد، آقای امان صدیقی در استان پرنس ادوارد کانادا محصولات ارگانیک تولید می‌کند، اما همین فرهیختگان در ایران مورد تشویق و استقبال و استفاده قرار نمی‌گیرند.

دولت کارآفرینان را فراموش کرده است

اخبار سبز کشاورزی؛ مطلب زیر نگاهی دارد به عملکرد یکی از مدیران ایرانی که هنوز به فکر مهاجرت نیفتاده است.

همواره کارآفرینان، مبتکران و مخترعان در اقصی نقاط جهان دارای شان و رتبه قابل توجه و در خورد اهمیتی هستند و دولت‌ها و جوامع بشری به لحاظ نوع خدمات و فعالیت‌‎های آنان استقبال شایان توجهی از تحقیقات و امور اجرایی آنان دارند.

در عرصه کشاورزی نیز چنین است و به‌صورت مضاعف با توجه به اینکه امنیت غذایی جوامع در گروه محصولات باکیفیت کشاورزی است، لزوم این مسئله بیش از بیش احساس می‌گردد.

دولت-کارآفرینان-را-فراموش-کرده

اما، آقای علی آبشنگ، کشاورز باسابقه که مبادرت به کاشت نهال انگور در گلخانه کرده و تاکستان‌های متعددی چه در فضای باز و فضای گلخانه دارد اقدامات و فعالیت‌های بسیار موثری را در این زمینه به عمل آورده، متاسفانه دل پردردی از عدم حمایت و استقبال مسئولین (وزارت جهادکشاورزی- بخش امور باغبانی) دارد که معضل همیشگی بسیاری از تولیدکنندگان است و با آن دست به گریبان هستند.

از طرفی مشکلات عدیده کار که به صورت طبیعی در کار تولید وجود دارد و از طرف دیگر بی‌اهمیتی و شاید کوچک شمردن اقدامات این عزیزان موجب دل‌سردی و عدم انگیزه بین این زحمتکشان می‌شود. چه بسا که تولیدات و ابداعات این عزیزان در هر کشور دیگری وجود داشت دولت و بخش خصوصی با تمام توان به آنان آمده و در به ثمر رساندن اهداف آنان کوشا و فعال بودند باید بدانیم که حمایت از این افراد حمایت از اصل کشاورزی کشور و در نهایت تضمین امنیت غذایی است و مغفول ماندن آنان ضربه بزرگی به بدنه کشاورزی و صنعت غذایی کشور می باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای