آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20195

استقبال شیلات از صیادان سرمایه‌گذار

رییس سازمان شیلات ایران با تاکید بر استقبال این سازمان از سرمایه‌گذاران واقعی در حوزه‌های آبزی‌پروری، گفت: صیادان سرمایه‌گذار در زمینه آبزی‌پروری باید از

استقبال شیلات از صیادان سرمایه‌گذار
رییس سازمان شیلات ایران با تاکید بر استقبال این سازمان از سرمایه‌گذاران واقعی در حوزه‌های آبزی‌پروری، گفت: صیادان سرمایه‌گذار در زمینه آبزی‌پروری باید از اولویت ویژه‌ای بهره‌مند شوند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سید حسین حسینی» با اشاره به این که اقدامات اولیه خوبی با حمایت مجلس و وزارت متبوع در زمینه سخت و زیان‌آور محاسبه شدن شغل صیادی شده است، اظهار داشت: امید است به نتایج خوبی در این زمینه در آینده نزدیک برسیم و شاهد جلب رضایت جامعه صیادی در این باره باشیم.
رییس سازمان شیلات ایران افزود: همه در مجموعه شیلات سراسر کشور خادم و خدمتگزار جامعه و فعالان شیلاتی به‌ویژه آبزی‌پروران و صیادان هستیم.
وی با تاکید بر استقبال از سرمایه‌گذاران واقعی در حوزه‌های آبزی‌پروری اضافه کرد: صیادان سرمایه‌گذار در زمینه آبزی‌پروری باید از اولویت ویژه‌ای بهره‌مند شوند.
حسینی با تاکید بر اهمیت حفظ، نگهداری، اطفای حریق و ایمنی در بنادر صیادی بر نقش مدیریت بنادر صیادی در این موضوعات اشاره و عنوان کرد: به دنبال فعالیت اساسی در این زمینه هستیم که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی هرگونه صید غیرمجاز به ویژه ترال و پرساین غیرمجاز را در سراسر کشور ممنوع خواند و خاطرنشان شد: ممانعت از صید غیرمجاز یک کار فراسازمانی است و در این بین خود جامعه صیادی نقش اساسی دارد و نمی‌توان کل مشکل اشتغال ساحل‌نشینان را فقط با صید و صیادی و شیلات حل کرد و نیاز است سایر دستگاه‌ها نیز کمک کنند.
این مقام مسوول افزایش قدرت‌های موتور را مبنی بر کار کارشناسی و تغییر روش‌های صید با روش‌های صید با قدرت انتخاب بالا و صید کیفی خواند و گفت: صید به معنای برداشت از منابع طبیعی است و باید به سوی ظرفیت‌های خوب آبزی‌پروری حرکت کنیم.
وی از صید به روش رشته قلاب به عنوان صیدی با روشی مناسب یاد کرد و گفت: باید بپذیریم این روش صید مناسب، بر روی کیفیت تمرکز دارد و آسیب‌های آن به مراتب کمتر از روش‌های صیادی مرسوم فعلی به‌ویژه تور است.

صید و صیادی هرمزگان ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد

«احمد مرادی» نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که استان هرمزگان ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه شیلات به‌ویژه صید و صیادی دارد گفت: خوشبختانه صیادان در استان جایگاه قابل توجه و خوبی دارند که امید است با تلاش‌های صورت گرفته شاهد مرتفع‌سازی همه مشکلات پیش روی جامعه صیادی در آینده‌ای نزدیک باشیم.
وی تصریح کرد: شاهد رضایتمندی جامعه صیادی از مدیریت شیلاتی استان و کشور هستیم و امید داریم این رضایتمندی روز به روز افزایش یابد.
وی در این نشست حضور مسئولان کشوری و استانی شیلات در کنار جامعه صیادی در جهت حل مشکلات این قشر زحمتکش فوق‌العاده سازنده خواند.

صید غیرمجاز نیاز به راهکار دارد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پدیده صید غیرمجاز نیاز به درمان و راهگشایی دارد و باید بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، تصریح کرد: افزایش قدرت موتور امروز به عنوان یک نیاز اساسی از سوی همه جامعه صیادی مطرح است و بیانگر این مهم است که قدرت موتور شناورهای صیادی فعلی و موجود، پاسخگو نیست و نیاز به افزایش قدرت موتور کاملاً محسوس است.
در ادامه این نشست، مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با اشاره به جامعه صیادی بالغ بر ۳۶ هزار نفر در استان گفت: استان هرمزگان با وجود جامعه صیادی گسترده، تشکل‌های صیادی موفق، تولیدات صید بسیار خوب، ناوگان صیادی موفق و … الگویی موفق در حوزه صید و صیادی است و رتبه اول صید کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته حمایت و اقدامات جدی و خوبی در زمینه توسعه زیستگاه‌های مصنوعی، احداث مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، تکمیل و تجهیز بنادر صیادی و… توسط دولت مردمی صورت می‌گیرد که جای تشکر و قدردانی دارد و امیدواریم نتایج خوب آن عاید جامعه صیادی شریف استان شود.
در این دیدار از سوی جامعه صیادی ارتقای قدرت موتور در همه تیپ‌های شناوری و رفع محدودیت‌ها در این زمینه، تفویض اختیارات بیشتر به شیلات استان با توجه به هزینه‌های بالای رفت و آمد، حل مشکلات بیمه‌ای صیادان از جمله افزایش نفرات بهره‌مند از معافیت‌ها و تصحیح بیمه مالکان شناورهای قایقی و…، تسریع در تامین اعتبارات لازم جهت تهیه سامانه‌های اطفای حریق در بنادر صیادی استان، اعطای مجوز صید و ساماندهی شناورهای صیادی غیرمجاز، ممانعت از تجاوز شناورهای صیادی استان‌های همجوار به آب‌های هرمزگان، تصحیح سهمیه سوخت قایق‌های صیادی، سخت زیان‌آور محسوب شدن شغل صیادی و … مطرح شد که توسط معاون وزیر و رئیس سازمان و معاونت صید و بنادر ماهیگیری مورد بررسی ویژه قرار گرفت.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای