آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24733

افزایش امنیت غذایی مستلزم تامین نهاده‌های کشاورزی

رییس سازمان حفظ نباتات کشور به نقش مهم نهاده‌های کشاورزی در امنیت غذایی اشاره و عنوان کرد، توجه ویژه به نهاده‌های کشاورزی برای بالا بردن عیار امنیتی کشور

افزایش امنیت غذایی مستلزم تامین نهاده‌های کشاورزی
رییس سازمان حفظ نباتات کشور به نقش مهم نهاده‌های کشاورزی در امنیت غذایی اشاره و عنوان کرد، توجه ویژه به نهاده‌های کشاورزی برای بالا بردن عیار امنیتی کشور بسیار مهم است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ، شاهپور علائی‌مقدم در نشست اعضای انجمن واردکنندگان سم و کود، گفت: شرکت‌های وارد کننده آفت‌کش‌ها و تولیدکنندگان به عنوان دو بال توانمند سازمان حفظ نباتات کشور نقش بسیار مهمی در بالا بردن عیار امنیتی کشور دارند.
علایی مقدم به اتفاقات بین‌المللی در منطقه اشاره کرد و افزود: تعادل امنیتی منطقه با این اتفاقات بهم خورده و این نشان می‌دهد هر کشوری که می‌خواهد اقتدار داشته باشد باید به بخش کشاورزی توجه ویژه داشته باشد.
این مقام مسوول افزود: بر اساس گزارش فائو ۴۰ درصد امنیت غذایی دنیا وابسته به عملکرد سازمان حفظ نباتات است که این موضوع نشان دهنده اهمیت کارکرد و ماموریت‌های این سازمان است.
میانگین استفاده از آفت‌کش‌ها در کشور نسبت به میزان مصرف آن در دنیا کمتر است، اما اثرگذاری مناسبی روی محصول ندارد.
علایی‌مقدم به نقش مهم نهاده‌های کشاورزی در امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به نهاده‌های کشاورزی برای بالا بردن عیار امنیتی کشور بسیار مهم است.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور در بخش دیگری از سخنانش به میزان استفاده از آفت‌کش‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: میانگین استفاده از آفت‌کش‌ها در کشور نسبت به میزان مصرف آن در دنیا کمتر است، اما اثرگذاری مناسبی روی محصول ندارد.
علایی مقدم با بیان اینکه برخی افراد، آفت‌کش‌ها را به عنوان یک کالا می‌بینند، افزود: آفت‌کش‌ها به عنوان یک تکنولوژی در دنیا شناخته می‌شود و نباید آن را به عنوان یک کالا دید.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه امروز نگرانی اصلی مجموعه‌های تخصصی، کیفیت آفت‌کش‌ها است گفت: در حالی که از تولید داخلی حمایت می‌کنیم، اما درهای ورود تکنولوژی به کشور را نمی‌بندیم تا ضمن بالا بردن کیفیت، سبد آفت‌کش‌ها را غنی‌تر کنیم.
علایی‌مقدم ادامه داد: سازمان حفظ نباتات کشور از آفت‌کش‌های باکیفیت به صورت جدی حمایت می‌کند و از برنامه‌های این سازمان حمایت از آفت‌کش‌های کم‌خطر است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای