آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17657

بومی‌گزینی و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان مهابادی

اخبار سبز کشاورزی: از آنجا که سالانه بیش از 41 هزار تن (نزدیک به نیم میلیون تن) انواع محصولات کشاورزی شامل حدود 25 هزار تن محصولات زراعی، 135 هزار تن محصولات

بومی‌گزینی و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان مهابادی
اخبار سبز کشاورزی : از آنجا که سالانه بیش از 41 هزار تن (نزدیک به نیم میلیون تن) انواع محصولات کشاورزی شامل حدود 25 هزار تن محصولات زراعی، 135 هزار تن محصولات باغی و 530 تن محصولات پروتئینی در اراضی، باغات، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، زنبورداری توسط بیش از 70 هزار جمعیت کشاورز، کارآفرین و بهره‌بردار کشاورزی و روستایی مهابادی تولید و عرضه می‌شود.
سخنرانی رئیس‌جمهور در جمع مردم مهاباد و تعهد وی به ایجاد اشتغال برای جمعیت بیکار این شهر، افتتاح و بهره‌برداری از بازارچه مرزی، حمایت از تولید علم پایه و… دارای اهمیت است و به‌همین دلیل به انتشار آن می‌پردازیم.
صبح روز جمعه 30 اردیبهشت‌ امسال، آیت‌الله رئیسی در جمع صمیمانه مردم مهاباد در تالار وحدت این شهر با تایید خواسته‌های مردم که از زبان امام جمعه شهرستان نیز بیان شده بود، بر تولید علم پایه، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، تامین معیشت مردم، فعال کردن بازارچه مرزی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بومی‌گزینی تاکید نمود.

موفق در آزمون حراست از انقلاب

رئیسی در بیست‌ویکمین سفر استانی خود از آغاز ریاست‌جمهوری و چهارمین سفر استانی در سال‌جاری، این‌بار در جمع مردان و زنان مهابادی حاضر شد و با تبریک به مردم فهیم منطقه که مردانه مقابل بدخواهان و ضدانقلاب ایستادگی کردند، گفت: شما با تقدیم 20هزار شهید و هزاران ایثارگر در آزمون حراست از انقلاب پیروز شدید.
رئیس‌جمهور که در رأس یک هیات بلندپایه شامل تنی چند از معاونین رئیس‌جمهور چندتن از وزرا وارد استان آذربایجان‌غربی شده بود، نخستین دیدار خود را از مهاباد شروع کرد و در این دیدار با مروری بر مسائل اقتصادی از مشارکت همه خانواده‌ها تشکر نموده و اظهار داشت: ما به‌دنبال رشد اقتصادی 8درصدی هستیم که دور از انتظار نیست.

بازارچه‌های مرزی فرصت است نه تهدید

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان گفت: با رفتن به‌سمت تولید علم پایه در شهرستان مهاباد و فعال شدن بازارچه‌های مرزی که فرصت است نه تهدید و افزایش دادوستد و بهره‌وری، موانع پیش‌پای مردم برداشته شده و اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد. در این راه فرماندار و استاندار باید تلاش خود را تا اجرایی شده خواسته‌های مردم انجام دهند.

ضرورت توسعه متوازن و پایدار

رئیس دولت سیزدهم با مروری بر اولویت‌سنجی‌هایی که دستورکار دولت در توسعه پایدار و متوازن مهاباد است، گفت: جاده‌های مواصلاتی، پروژه‌های نیمه‌تمام، احداث مرکز درمانی مجهز با ظرفیت مناسب، بهبود شرایط اقتصادی و مواردی از این دست که جزو مصوبات این سفر است انتظاراتی است که مردم از دولت خدمتگزار دارند و باید به آنها توجه جدی شود.
وی ادامه داد: از طرفی با فراهم شدن زمینه اشتغال دختران و پسرانی که در دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند و بومی‌گزینی نیروهای کارآمد در پست‌های مدیریتی و کارشناسی شاهد رشد اقتصادی شهر و استان و رفع بیکاری خواهیم بود.

وحدت و انسجام در سایه امنیت

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از نیروهای انتظامی، مرزبانان، سپاه و بسیج و با یادآوری روزهای سخت منطقه اظهار داشت: امنیت امروز کشور، منطقه و مرز جای تشکر دارد؛ زیرا این نیروها حافظ امنیت غذایی هستند و با وحدت مردمی که با گویش‌های متفاوت با نام قران و نبی‌اکرم(ص) در کنار هم هستند، پیشرفت‌های خوبی داشتیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای