آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17305

باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی

توانمندی‌ها و دستاوردهای اتحادیه‌های کشاورزی استان‌ها همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و در مراسم رونمایی از بارانداز امین‌آباد عرضه شد.

باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی
توانمندی‌ها و دستاوردهای اتحادیه‌های کشاورزی استان‌ها همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و در مراسم رونمایی از بارانداز امین‌آباد عرضه شد.
اخبار سبز کشاورزی : این رونمایی توسط دکتر اسماعیل قادری‌فر، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و با حضور مدیران تعاونی‌های استان‌ها و تشکل‌های تعاونی سراسر کشور و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان مرکزی صورت گرفت.
گزارش خبرنگار ما حاکی است بیش از 25 تعاون روستایی استان‌ها همراه با تشکل‌های مربوطه، برخی کالاهای تولیدی و بنرها و نمودارهای عملکرد کاری خود را در غرفه‌های مختلف این توانمندی به نمایش گذاشتند.

باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی

طرح بزرگ هوشمندسازی فروش محصولات کشاورزی

دکتر قادری‌فر در مراسم افتتاحیه با بزرگداشت روز سوم خرداد ابراز امیدواری کرد طرح بزرگ هوشمندسازی فروش محصولات کشاورزی با موفقیت پیاده‌سازی و اجرا شده و تحقق یابد.
وی مهم‌ترین ابزار هوشمندسازی شبکه توزیع و فروش را شرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپ‌ها، فعالان زیست بوم و پیشروان این صنعت که پیشقراولان نوآوری هستند، دانست و گفت: در صورت موفقیت این طرح، امکان کاهش و تعدیل قیمت‌ها در اثر حذف واسطه‌ها، کارآمدسازی نظام یارانه‌ها، حذف ارز ترجیحی و رفع دغدغه‌های معیشتی مردم عملیاتی شود و مسلماً ظرفیت اتحادیه‌های مرکزی ملی و استانی و مدیران کاردان و با تجربه در آن نقش موثری دارد.

مشارکت مردم منطقه و پارک علم و فناوری

قادری‌فر در ادامه افزود: در صورت تبدیل بارانداز هوشمند امین‌آباد به پارک علم و فناوری منطقه شهری از ظرفیت‌های بالقوه مردم منطقه نیز در جهت رشد و بالندگی اقتصاد کشور و حتی رونق صادرات و ارزآوری استفاده خواهد شد.

باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی

ترویج کسب و کارهای نوین

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان اظهار امیدواری کرد فرهنگ‌سازی و ترویج استفاده از کسب و کارهای نوین با بهره‌گیری از استارتاپ‌ها می‌تواند علاوه‌بر ایجاد اشتغال، کاهش هزینه‌های سربار؛ تامین و توزیع مناسب، امکان نظارت بر سلامت و کیفیت محصول، توزیع هوشمند و… حلقه‌های مهم خوداتکایی و خودکفایی را به هم پیوند بزنند و ارزش‌آفرینی حلقه تکمیل شده، رویکرد از مزرعه تا سفره را عملیاتی نمایند.

نجات اقتصاد روستا با باراندازها

پس از سخنرانی دکتر قادری‌فر، دکتر علی تقی‌خانی با تقدیر از عملکرد و برنامه‌های موفق مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: رونمایی از این بارانداز و طرح‌های دکتر قادری‌فر شایسته و قابل تقدیر است.

باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی

وی با اشاره به بازدیدهای خود از باراندازهای بال مارکت در امریکا و کارفور در فرانسه گفت: این باراندازها باید حساب شده و با برنامه‌ریزی ساماندهی شود تا مدل بنکداری محصول که از روستا به میادین 7 دست می‌چرخد به مسیر منطقی باراندازها هدایت شود.
تقی‌خانی افزود: اتحادیه تعاون روستایی و شرکت‌ها، محصولات را در قالب یک مارکت بزرگ و همه جانبه به مراکز تولید عرضه و به پول تبدیل می‌کند و به این طریق مواهب شفاهی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی شهر و روستا نیز ارائه می‌شود و این کار به توسعه پایدار کشاورزی و ایجاد خطوط صادرات محور منجر می‌شود.

بازدید هیات مستقل و مجزا

در این مراسم و هنگام بازدید معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از غرفه‌های تشکل‌ها، دکتر شاه‌میری، مشاور ارشد و عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی و هیات همراه وی از جمله آقای صدراعلی اکبرخانی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاون روستایی در قالب یک تیم مستقل، از دیگر غرفه‌های استان‌ها بازدید و با آنها گفتگو و تصمیم‌گیری می‌کردند.

واریز درآمد غرفه‌ها به خزانه مرکزی

خوشبختانه حضور نزدیک به 25 استان در غرفه‌ها که هر یکحداقل 120متر مساحت را در اختیار گرفته بودند، فضای مناسبی برای عرضه و معرفی توانمندی‌های تشکل‌های استان‌ها بود و موجب بازدیدهای هم استانی و دید بازدیدهای آنان بود. با توجه به فروش هر مترمربع غرفه حدود 240 هزار تومان در امین‌آباد که زمین و سالن‌های آن متعلق به سازمان تعاون روستایی است و هر استان حداقل 120 متر غرفه اجاره کرده است حدود یک میلیارد تومان درآمد حاصله به حساب خزانه‌داری مرکزی واریز خواهد شد. (هزینه‌های جانبی مانند کرایه میز و صندلی و ال. سی. دی و پذیرایی احتمالا جداگانه اخذ شده است). قرار بود نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردها به مدت سه روز ادامه یابد که بنا به دلایلی یک روزه به کار آن خاتمه داده شد
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای