آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25531

بازار ادویه‌ها 9 میلیارد دلاری می‌شود

سهم ۴۵ درصدی آسیا و اقیانوسیه از بازار جهانی ادویه‌های خشک در شرایطی که گفته می شود ارزش بازار جهانی ادویه های خشک تا پایان ۲۰۳۳ از ۹ میلیارد دلار عبور می

بازار ادویه‌ها 9 میلیارد دلاری می‌شود

سهم ۴۵ درصدی آسیا و اقیانوسیه از بازار جهانی ادویه‌های خشک

در شرایطی که گفته می شود ارزش بازار جهانی ادویه های خشک تا پایان ۲۰۳۳ از ۹ میلیارد دلار عبور می کند، بیشترین افزایش رشد برای ادویه فلفل پیش بینی شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ بر خلاف آنچه که غالبا گفته می شود تمایل مردم به مصرف غذاهای آماده و نیمه آماده در حال رشد در سراسر جهان است، به نظر می رسد مصرف کنندگان اصولا در پی راه های ساده ای هستند تا به وعده های غذایی خود که در خانه طبخ می شود طعم و مزه و مواد مغذی بیشتری بدهند، در نتیجه مصرف انواع ادویه های خشکسالی سالهای اخیر افزایش یافته است. در حالی که روند رو به افزایش جهانی مصرف کنندگانی که در خانه غذا می پزند، عنصر مهمی است که تقاضا برای ادویه های خشک را افزایش می دهد کارشناسان می گویند انتظار می‌ رود افزایش تقاضا برای غذای راحت با طعم‌های جدید به دلیل روال‌های سریع مصرف‌کنندگان ادامه یابد.

ارزش بازار جهانی ادویه های خشک تا ۲۰۳۳ از ۹میلیارد دلار عبور می‌کند

بر این اساس موسسه آماری-تحلیلی Fact.MR در جدیدترین گزارش خود به تحلیل بازار پیش روی ادویه های خشک شامل فلفل، پاپریکا، هل، میخک، زردچوبه، زیره، جوز هندی، زنجبیل، دارچین پرداخته است و از داده های بیش از ۳۰کشور در سراسر دنیا نیز استفاده کرده است.
بر اساس داده های آماری این موسسه، پیش‌ بینی می‌ شود که ارزش بازار جهانی ادویه‌ های خشک در سال ۲۰۲۳ به ۵.۸ میلیارد دلار برسد و با رقم زدن رشدی به میزان ۴.۷ درصد تا سال ۲۰۳۳ به ارزش بیش از ۹میلیار دلار برسد.
از سوی دیگر در این گزارش آمده است، پیش‌ بینی می‌ شود که تقاضا برای فلفل تا سال ۲۰۳۳ به میزان ۶درصد افزایش یابد.
سهم ۴۵درصدی آسیا و اقیانوسیه در بازار جهانی ادویه؛ ژاپن بازاری مستعد برای توسعه ادویه های خشک
در بخش دیگری از این گزارش آمده است، در بازار جهانی ادویه های خشک آسیا و اقیانوسیه سهمی ۴۵درصدی دارند چرا که انواع ادویه ها غالبا بخش جدایی ناپذیر آشپزی هستند و تقاضا برای ادویه های خشک شده به طور پیوسته در این منطقه افزایش یافته است.
نکته جالب توجه اینکه نه تنها ادویه‌ های خشک در میان مصرف‌کنندگان، تاثیر مثبتی دارند، زیرا تصور می‌ شود برای سلامتی و تندرستی مفید هستند و بلکه در آسیا، گیاهان خشک و ادویه جات برای قرن ها در آشپزی خانگی به دلیل فواید آنها در طعم دهی و همچنین خواص دارویی آنها استفاده می شود.
به این ترتیب بر اساس این گزارش، ظهور برندهای داخلی مختلف ادویه جات و گیاهان دارویی و افزایش تلاش های بازاریابی و تبلیغاتی باعث افزایش ارزش بازار در ژاپن می شود. در حقیقت استفاده از ادویه ها و گیاهان دارویی در ژاپن در دهه گذشته افزایش یافته است، زیرا رستوران های بسیاری که غذاهای محلی سرو می کنند در سراسر کشور افتتاح شده است. این امر تقاضا برای ادویه های خشک را در کشور افزایش داده و یک پایگاه مصرف کننده جدید ایجاد کرده است.
با این وجود روند افزایشی استفاده از ادویه های خشک منجصر به آسیا نیست و محبوبیت این محصولات در اروپا و آمریکای شمالی نیز افزایش یافته است و بسیاری از خانواده ها و رستوران ها از ادویه های خشک در آشپزی استفاده می کنند. به طوری که در برخی کشورها، گیاهان خشک و ادویه جات مخصوصاً برای تهیه سس ها و سس های لذیذ استفاده می شود.
همچنین افزایش تمایل به سمت مخلوط ادویه های آماده، خرده فروشان مواد غذایی را نیز مجبور به تهیه قرص های معطر و ادویه های مخلوط کرده است لذا انتظار می رود کاربردهای گسترده ادویه های خشک در تهیه پودر پخت و پز و انواع سس ها و سس ها همچنان برجسته باشد.

روند افزایشی فروش ادویه های خشک ارگانیک در سراسر دنیا

در این گزارش همچنین آمده است: از منظر دیگری اگر به مقوله ادویه های خشک بنگریم طبیعتاً بازار به ادویه های خشک معمولی و ادویه های خشک ارگانیک تقسیم می شود و در حال حاضر ادویه های خشک ارگانیک ۴۰درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. با این وجود با توجه به روند و تقاضای بازار تولیدکنندگان به سمت انتخاب تدریجی مواد ادویه خشک ارگانیک در سطح جهانی سوق پیدا کرده اند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای