آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17090

بازار روسیه جذابیت صادراتی ندارد

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: بازار روسیه جذابیت صادراتی ندارد و در سنوات گذشته این جذابیت را پیدا نکرده است

بازار روسیه جذابیت صادراتی ندارد

تجار ایرانی برای تصاحب بازار روسیه برنامه‌ریزی بلندمدت کنند

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: بازار روسیه جذابیت صادراتی ندارد و در سنوات گذشته این جذابیت را پیدا نکرده است چرا که با سقوط ارزش روبل تاجران ایرانی، تمایلی برای صادرات با این کشور را ندارند و از آنجایی‌که روس‌ها دلار یا یورویی ندارند که با تجارت کنند (تحریم ارزی شده‌اند) از این‌رو لازم است که تجار ایرانی برای تصاحب بازار روسیه برنامه‌ریزی بلندمدت کنند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا، صدرالدین نیاورانی با اشاره به افزایش تراز تجاری ایران در حوزه کشاورزی، گفت: تراز تجاری ما با برخی کشورهای پیرامونی بالا رفته است اما دولت اقدام و سیاستی برای افزایش تراز تجاری انجام نداده است که بتوان نتایج آن را اعلام کرد.
به گفته وی؛ بالا رفتن نرخ در یک سال گذشته و همچنین اشتیاق در تولید برخی از محصولات کشاورزی باعث افزایش تولید آنها شد و در نتیجه توانستیم مازاد تولید را صادر و تراز تجاری در محصولات کشاورزی را افزایش بدهیم.
وی در ادامه گفت: از گوشه و کنار خبرهایی مبنی بر تهاتر محصولات کشاورزی به گوش ما رسیده است اما در عمل شاهد عملیاتی شدن آن نبودیم.

کُنار میوه‌ای در منطقه بلوچستان است کُنار میوه‌ای در منطقه بلوچستان است

آغاز فصل صادرات میوه‌های سردرختی

این فعال اقتصادی با اشاره به آغاز فصل صادرات میوه‌های سردرختی، گفت: صادرات میوه فصلی است از ابتدای فصل صادرات گیلاس و زردآلو شروع می‌شود؛ همچنین صادرات کیوی با توجه به کاهش قیمت این محصول در شب عید سرعت بیشتری به خود گرفت.
نیاورانی با بیان اینکه روند صادرات میوه و سایر محصولات کشاورزی به روسیه ادامه دارد، افزود: بازار روسیه جذابیت صادراتی در سنوات گذشته را پیدا نکرده است چرا که با سقوط ارزش روبل تاجران ایرانی، تمایلی برای صادرات با این کشور را ندارند و از آنجایی‌که روس‌ها دلار یا یورویی ندارند که با تجارت کنند (تحریم ارزی شده‌اند) از این‌رو لازم است که تجار ایرانی برای تصاحب بازار روسیه برنامه‌ریزی بلندمدت کنند.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس

نایب رئیس اتحادیه ملی با اشاره به افزایش صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: امارات حدود 9 میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه از ایران بیش از 100 تا 120 کانتینر میوه و تره‌بار به این کشور صادر می‌شود این در حالیست که روسیه با حدود 150 میلیون نفر جمعیت روزانه از ایران 3 هزار تن میوه و تره‌بار صادر می‌شود پس حجم صادرات محصولات کشاورزی به روسیه قابل توجه نیست و باید سهم بیشتری از بازار روسیه را تصاحب کنیم.

دولت یارانه‌های بخش خصوصی به‌دست آنها برساند

وی با اشاره به انتظارات بخش خصوصی برای حمایت از توسعه صادرات، گفت: دولت یارانه‌های بخش خصوصی به‌دست آنها برساند این یارانه‌ها به نوعی مشوق‌های صادراتی محسوب می‌شوند مانند یارانه‌هایی که برای صادرات سیب وضع شد اما هنوز صادرکنندگان آن را دریافت نکردند؛ صادرکنندگان به امید دریافت این یارانه‌ها صادرات سیب را آغاز کردند اما با عناوین مختلف این یارانه حذف شد.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه دستورالعمل ورود کانتینرهای یخچالی صادر نشده است، گفت: دولت اگر خواهان افزایش صادرات است باید تعداد کانتینرهای یخچالی را افزایش بدهد؛ همچنین وزرات کشاورزی به عنوان متولی صادرات محصولات کشاورزی اقدامی برای اعطای یارانه حمل هوایی و افزایش کیفیت بسته‌بندی‌ها انجام نداده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای