آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25364

باغ گیاه‌شناسی، وقف دموکراسی

ایجاد دموکراسی هزینه داشته و راه‌کار می‌خواهد. علت آن را جامعه‌شناسان نگفته‌اند اما به‌عقیده اینجانب که 25 سال در کشورهای خارجی به تحصیل و تحقیق مشغول بوده‌ام،

باغ گیاه‌شناسی، وقف دموکراسی

گلایه‌های این کارآفرین را دلسوزان بخوانند نه مسئولان

ایجاد دموکراسی هزینه داشته و راهکار می‌خواهد. علت آن را جامعه‌شناسان نگفته‌اند اما به‌عقیده اینجانب که 25 سال در کشورهای خارجی به تحصیل و تحقیق مشغول بوده‌ام، علت روشن آن عدم علاقه ایرانیان نسبت به همکاری و همفکری با یکدیگر است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ مهندس حبیب‌الله بصیری ؛ 13 سال است از فرهیختگان جامعه و اشخاص اهل قلم و بیان دعوت کرده‌‎ام به اصفهان بیایند تا درباره یک پروژه سودمند برای دور هم جمع شدن افراد نیکوکار و تامین هزینه آن همفکری کنیم. فقط آقای دکتر صادق زیباکلام جواب دادند و گفتند؛ فکر شما درست است ولی راهش اشتباه!!! من گفتم بیائید راه صحیح را پیدا کنیم، دیگر جوابی نیامد.
بیشتر بخوانید: فریادهای یک کارآفرین
در ایران معمولا افرادی که برای غارت و سوء استفاده و درآمد زیاد در کوتاه مدت فکر می‌کنند، به فوریت دور هم جمع می‌شوند اما تحصیلکرده‌ها و دینداران حقیقی و اشخاص معتبر حاضر نیستند برای خدمت به مملکت و پیشرفت علمی و دانش با دیگران همکاری و هم‌فکری کنند.

باغ گیاه‌شناسی، وقف دموکراسی باغ گیاه‌شناسی، وقف دموکراسی

من در آمریکا که تحصیل می‌کردم انواع کلوپ‌ها و تشکیلات بود که هر دانشجویی به یک یا چند مورد از این تشکیلات وابستگی داشت، ولی متاسفانه تا آنجا که می‌دانم در ایران چنین خبری نیست، مگر این‌که یک گردهمایی خصوصی مخفیانه باشد که مقاصدی غیر از دموکراسی و آزادی‌خواهی مدنظر باشد.
حکومت‌ها همیشه با جمع شدن مردم دور هم یا تشکیل حزب و گروه مخالفت بوده‌و از آن وحشت داشته‌اند مگر این‌که حزبی که خودشان تشکیل دهند، مثل حزب رستاخیز زمان شاه که هیچ کمکی به بقای سلطنت او نکرد؛ زیرا همه اعضا برای لفت و لیس دور هم جمع شده بودند، ضمن آن که حزب یا گروه دولتی مورد قبول مردم نیست.
اکنون به دو نفر از اساتید ارجمند فرهیخته آقای دکتر زیباکلام و آقای دکتر رنانی پیشنهاد می‌کنم یا حزبی تشکیل دهند یا عضو یک حزب مورد اعتماد شوند، من 50 نفر را به آن حزب یا گروه آورده و عضو می‌شویم ولی باز هم خبری نیست!

باغ گیاه‌شناسی

لذا املاک موروثی خود را در طبق اخلاص نهاده و به امید ایجاد باغ گیاه‌شناسی با رویکرد گردشگری، برنامه آن را تعیین کرده‌ام که از فروش گل و درخت و از بازدید گردشگران درآمد مختصری به دست آید اما متاسفانه هیچ کس آمادگی سرمایه‌گذاری در آن را ندارد؛ در صورتی که اگر این تشکیلات به وجود آید، 500 نفر به کار و درآمد در آن مشغول شده و سالیانه 7 میلیون نهال اصلاح شده تولید و یک میلیون گردشگر از آن بازدید و افراد علاقه‌مند به باغبانی از علم و تخصص از آن استفاده خواهند کرد.
در نظر است درآمد مختصر آن پس از کسر هزینه‌ها صرف دور هم جمع شدن و پیگیری ایجاد دموکراسی در این مملکت شود. شاید گروه‌های دیگری نیز برای این موضوع اقدام کنند و ایران از این وضع ناهنجار خارج شود.
بیش از 13 سال است که این پروژه با کمک اساتید فن تهیه شده و مقدمات آن مانند لوله‌کشی آب، جاده، برق و گاز و ساختمان‌های نمایشگاه و انبار و مقداری از ساختمان‌های مدیریت ساخته شده و تاکنون هیچ سرمایه‌داری اظهار علاقه نکرده و هیچ سیاستمداری طرفدار پروژه نبوده و روستاییان مجاور به املاک اینجانب تجاوز و اموات خود را در وسط آن املاک دفن کرده و برای محکم‌کاری کار تجاوز خود، یک امامزاده دروغین هم احداث کرده‌اند، اداره آب، بیشتر آن املاک را بستر رودخانه خشک می‌داند و با کمال وقاحت آب رودخانه زاینده‌رود را به محل‌ها و منظورهای دیگر می‌فروشد و حقابه‌داران اصفهان را تشنه و مستاصل نگه داشته‌اند.
دیگر تصمیم گرفته‌ام اگر سرمایه‌گذار خارجی پیدا نشد دست از این کار کشیده و بدانم که خدمت کردن به وطن در ایران اشتباه است. فقط دروغ و زد و بند کارساز است.
همانطوری که اختراع‌کننده "اتومبیل برقی" را اذیت کردند تا اتومبیلش را به دریاچه انداخت؛ یا در وسط "کارخانه ساخت آمبولانس" جاده ساختند؛ مرا نیز از این جهات مختلف اذیت و آزار کرده‌اند که بگذارم و بروم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای