خبر فوری
شناسه خبر: 36390

مدارس پولی مغایر قانون و نماد تبعیض

مدارس پولی مغایر قانون و نماد تبعیض میان ایرانیان مدارس پولی مغایر قانون اساسی و نماد پول‌سالای و تبعیض میان فرزندان ایران است.

مدارس پولی مغایر قانون و نماد تبعیض
مدارس پولی مغایر قانون اساسی و نماد پول‌سالای و تبعیض میان فرزندان ایران است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ هوشنگ طالع | گرفتن شهریه‌های نجومی از دانش‌آموزان در حالی است که بر پایه بند ۳ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی «آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی، رایگان برای همه، در تمام سطوح» تعیین شده است.
هم‌چنین در بند ۸ اصل سوم قانون اساسی می‌خوانیم: «رفع تبعیض ناروا و ایجاد روابط عادلانه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی».
بیشتر بخوانیم: مدرسه یا بنگاه پولسازی؟
در اصل سی‌ و یکم نیز می‌خوانیم: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه‌ ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد».
با این تاکیدات آشکارِ قانون اساسی جمهوری اسلامی، سال‌هاست که دبستان‌ها و دبیرستان‌های پولی به خواست و حمایت دولت برپا شده‌اند و هر ساله نیز بر دایره آن‌ها افزوده می‌گردد و شهریه‌ها گران‌تر و گران‌تر می‌گردند

شهریه ١٠٠ میلیون تومانی برخی مدارس غیرانتفاعی در تهران!

در این رابطه آصفری، نائب رییس کمیسیون داخلی مجلس در روزهای اخیر عنوان کرده بود که شهریه ۴۶ میلیونی را قبول ندارم و بعضی از مدارس غیرانتفاعی بعضا تا ۷۰ و حتی ۱۰۰ میلیون هم به بهانه‌های مختلف شهریه دریافت می‌کنند.

شرط موفقیت، صرف پول های گزاف

این اعداد و ارقام وسعت آموزش طبقاتی در کشور و نفوذ مافیای آموزش را نشان می دهد. درعین حال این پیام را به دانش آموزان و خانواده ها القا می کند که شرط موفقیت، صرف پول های گزاف است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای