خبر فوری
شناسه خبر: 46132

وزارت صادرات غذا

امروز مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در نشست رسانه‌ای با ارباب جراید و پایگاه‌های خبری اعلام کرد تولید گوشت مرغ به تولید یکنواخت و پایدار رسیده و قیمت آن نسبت به سال گذشته ارزان‌تر شده است.

وزارت صادرات غذا

اخبار سبز کشاورزی؛ علی ابراهیمی، مدیر اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با سابقه سال‌ها کار در دولت و قوه مقننه و همچنین در بخش های تولید با تاکید بر تثبیت صنعت امروز طیور گفت: خوشبختانه تدابیر وزیر و معاونت امور تولید دامی و فعالیت اعضاء اتحادیه موجب شده اتحادیه مرغداران 130 استان کشور با جوجه‌ریزی‌های متوسط ماهانه 140میلیون قطعه بتوانند علاوه‌بر رفع نیاز کشور، صادرات را استارت بزنند.

آینده نگری وزیر کشاورزی و همراهی بدنه وزارتخانه

به اعتقاد خبرنگاران، دکتر نیکبخت در سال گذشته زمانی وزیر وزارتخانه شد که نه جوجه‌ریزی یکنواختی وجود داشت (چون برخی گله های حذف شده بودند) و از طرفی نهاده های خوراک طیور در انبارها به اندازه کافی وجود نداشت. اما تدبیر و آینده نگری وزیر کشاورزی و همراهی بدنه با وی موجب اعتماد مرغداران و نظام دهی به تولید شد به نحوی که امروز 18 هزار واحد صنعتی مرغداری گوشتی به عنوان خادمان امنیت غذایی با وزارتخانه همراهی می کنند.

وی گفت: اینک به ابتکار وزیر جهاد کشاورزی صادرات به‌عنوان مسیری سودآوری بیشتر مرغداران کاهش قیمت تمام شده از محل ارزآوری و تولید مستمر در حال شدت گرفتن است و شرکت‌های بازرگانی کشورهایی چون عراق و افغانستان و اخیرا متقاضیانی از چین برای خرید مرغ از ایران در حال مذاکره هستند.

بهبود تراز بخش کشاورزی

ابراهیمی افزود: خوشبختانه تراز بخش کشاورزی دو میلیارد دلار بهبود یافته و همچنین منابع پایه تولید برای همه بخش‌ها فراهم شده و لازم است تقویت صادرات با کمک همه وزارتخانه‌ها صورت گیرد.

به نظر می‌رسد بیشینه سازی تولید و افزایش یکنواخت آن با منابع موجود از راه کشاورزی دانش بنیان و با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذار، نخبگان و دانشگاهیان، موسسات علمی– تحقیقاتی و البته نیروی جوان فعال در بخش انجمن از بخش خصوصی، تعاونی و دانشگاهایی محقق شود.

به نظر می‌رسد دولت چهاردهم توجه جدی به امینت غذایی و حفظ آرامش در وزارتخانه باشد که توانسته مسیر تولید را هموار نماید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای