خبر فوری
شناسه خبر: 44078

تجمع مدیران و صاحبان کشت و صنعت تولیدکننده بذر مقابل وزارتخانه

هنوز مطالبات تولیدکنندگان بذر پرداخت نشده

صبح امروز مدیران و نمایندگان حدود ۲۰۰ مزرعه‌دار، صاحبان کشت و صنعت و زارعانی که گندم و جو بذری کشور را تولید می‌کنند با تجمع جلو وزارت جهاد کشاورزی و نصب پلاکاردهایی، درخواست دریافت مطالبات معوقه خود را مطرح کردند.

 هنوز مطالبات تولیدکنندگان بذر پرداخت نشده

به گزارش خبرنگار اخبار سبز کشاورزی، در ادامه این اعتراض دبیر و تنی چند از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان بذر برای هماهنگی و بررسی خواسته‌های معترضین به داخل وزارتخانه فراخوانده شدند.

تولیدکنندگان هنوز یارانه سال گذشته را دریافت نکرده‌اند

در حال حاضر با وجود اینکه تولیدکنندگان هنوز 200 میلیارد تومان از یارانه سال گذشته را دریافت نکرده‌اند و برای دریافت یارانه سال زراعی قبل یک‌سال و چند ماه تاخیر را متحمل شده‌اند‌ و سود بانک‌ها وام‌دهنده را پرداخت نموده‌اند، امسال نیز بار دیگر با وجود تحویل 460 هزار تن بذر گندم و 35 هزار تن بذر جو هنوز 1400 میلیارد تومان یارانه تولید بذرهای خود را دریافت نکرده‌اند و هیچ مقامی در وزارت جهاد کشاورزی، هیات دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های و نهادهای ذی‌ربط متعهد به پرداخت و پاسخگوی آنان نیست.

گفتنی است، بذر خوب و با کیفیت یکی از ارکان اصلی تولید، بهره وری و پایداری در عرصه زراعت به شمار می‌رود؛ لذا مسئولان ذی‌ربط برای بهبود وضعیت زراعت و افزایش بهره‌وری در سایر بخش‌های کشاورزی که وابسته به استفاده از بذور اصلاح شده هستند، باید به پرداخت طلب این تولیدکنندگان سرعت بخشند.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای