خبر فوری
شناسه خبر: 44183

مخترعان کشاورزی سیاه پوست که زندگی ما را تغییر دادند

دانشمندان، مهندسان، و مخترعان به پیدا کردن راه حل‌های مشکلات جهان می‌پردازند. درباره کارهایی که این دانشمندان و مخترعان سیاهپوست انجام داده‌اند تا زندگی‌های ما را بهبود بخشیده‌اند، مطالعه کنید.

مخترعان کشاورزی سیاه پوست که زندگی ما را تغییر دادند

اخبار سبز کشاورزی، معصومه رزمی| دانشمندان، مهندسان، و مخترعان به پیدا کردن راه حل‌های مشکلات جهان می‌پردازند. درباره کارهایی که این دانشمندان و مخترعان سیاهپوست انجام داده‌اند تا زندگی‌های ما را بهبود بخشیده‌اند، مطالعه کنید.

جورج-واشنگتن-کارور

جورج واشنگتن کارور

  • تاریخ تولد: ژانویه 1864
  • تاریخ درگذشت: 5 ژانویه 1943
  • شغل: شیمیدان کشاورزی، کشاورز، دانشمند، مربی

جورج واشنگتن کارور یک شیمیدان کشاورزی، کشاورز، دانشمند، و مربی بوده است

جورج واشنگتن کارور یک شیمیدان کشاورزی بود که به دلیل کشف روش‌های کشاورزی جایگزین شناخته شد. او بیشتر به خاطر کشف کاربردهای زمینه‌ای برای بادام زمینی شناخته می‌شود. از جمله محصولاتی که کارور از بادام زمینی تولید کرد، می‌توان به صابون، پودر صورت، مایونز، شامپو، زبره فلزی، و چسب اشاره کرد - اما او مخترع کره بادام زمینی نبود.

جورج واشنگتن کارور به خاطر کشف کاربردهای بادام زمینی به شهرت دست یافته است.

دوروتی-جانسون-وان

دوروتی جانسون وان

  • تاریخ تولد: 20 سپتامبر 1910
  • تاریخ درگذشت: 10 نوامبر 2008
  • شغل: ریاضی‌دان ناسا

دوروتی جانسون وان یک ریاضی‌دان متخصص در ناسا بوده است

مشهور به "رایانه‌ی انسانی"، دوروتی جانسون وان جزء تیمی بود که محاسبات ریاضی انجام داد تا به پرتاب ماهواره‌ها و در ادامه انسان‌ها به فضا کمک کند. این گروه از ریاضیدانان از ریاضیات استفاده کرد تا مهندسان را در فهم اینکه باد و گرانش چگونه بر هواپیماها تأثیر می‌گذارد، یاری کند.

زمانی که وی برای کار در برنامه فضایی استخدام شد، دپارتمان دوروتی جانسون وان به دلیل نژاد محدود یا جدا شده بود. او و سایر زنان آفریقایی‌تبار در واحد خود از غذاخوری و دستشویی‌های جداگانه استفاده می‌کردند. شش سال پس از استخدام او، وان مدیر و مسئول اولین سرپرست سیاه‌پوست دپارتمان خود شد.

دهه‌ی بعد، سازمان تبارشکنی کرد و او به دپارتمان تجزیه و تحلیل پیوست، جایی که برنامه‌نویسی رایانه را یاد گرفت و در برنامه‌هایی که جان گلن و سایر فضانوردان را برای اولین بار به فضا فرستاد، مشغول به کار شد. دستاوردهای وان و سایر ریاضیدانان آفریقایی‌تبار زن در دنیای ریاضیات محور کتاب و فیلم "اعداد پنهان" بود

ذهن ریاضی دوروتی جانسون وان به کمک پیشروی در مسیر پرتاب ماهواره‌ها به فضا کمک کرد.

پرسی-ال.-جولیان

پرسی ال. جولیان

تاریخ تولد: 11 آوریل 1899

تاریخ درگذشت: 19 آوریل 1975

شغل: شیمیدان

پرسی ال. جولیان یک شیمیدان بوده است

پرسی ال. جولیان به عنوان "شیمیدان سویا" شناخته می‌شود، به دلیل موفقیت فوق‌العاده‌اش در توسعه داروها و مواد شیمیایی صنعتی نوآورانه از محصولات طبیعی سویا. راه‌حل اطفاء حریقی که وی ابداع کرد و با نام "سوپ لوبیا" شناخته می‌شود، در طول جنگ جهانی دوم به نجات هزاران ملحق دریانورد و خلبان نیروی دریایی کمک کرد. کشف‌های وی بیش از 130 اختراع شیمیایی و بسیاری از جوایز حرفه‌ای را به او ایجاد کرد.

روح او در ده‌ها کشف نجات‌بخش به جا مانده است، همچنین در دیوارهای مدرسه متوسطه پرسی ال. جولیان در اوک پارک، ایلینوی، زنده است.

جولیان گفته بود: "تنها یک هدف در زندگی داشته‌ام، و آن هم کمک به ساختن زندگی یکمی آسان‌تر برای افرادی است که پس از من می‌آیند

پرسی ال. جولیان به عنوان "شیمیدان سویا" شناخته می‌شود؛ او به توسعه داروها و مواد شیمیایی صنعتی از محصولات طبیعی سویا معروف است.

مادام سی. جی. واکر

مادام سی. جی. واکر

تاریخ تولد: 23 دسامبر 1867

تاریخ درگذشت: 25 مه 1919

شغل: مخترع، کارآفرین

مادام سی. جی. واکر یک مخترع و کارآفرین بود.

سارا بریدلوو واکر یک مخترع و کارآفرین بود و یکی از بزرگترین کارفرمایان زنان آفریقایی‌تبار در زمان خود شد.

معمولاً به نام مادام سی.جی. واکر شناخته می‌شد، او محصولات زیبایی را برای زنان آفریقایی‌تبار دیگر تولید می‌کرد، از فرمول‌هایی که پس از کار با یک داروساز آموخته بود. کرم نرم‌کننده مو و شامپوی محبوب او به درمان پوست خشک و مشکلات خارجی دیگر کمک می‌کرد که در اوایل قرن بیستم به دلیل کمبود تاسیسات بهداشتی گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شرکت واکر هزاران زن سیاه‌پوست را استخدام و آموزش داد تا محصولات مراقبت از موی او را در فروشگاه‌ها، از طریق پست و در خانه به فروش برسانند. این کار به بسیاری از آن‌ها کمک کرد تا در یک دوره‌ای که فرصت‌های شغلی برای زنان محدود بود، مستقل‌تر شوند

سارا بریدلوو واکر، بهتر شناخته شده به عنوان مادام سی. جی. واکر، با اختراع یک سیستم حالت دهی مو، یک امپراتوری زیبایی را ایجاد کرد

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای