خبر فوری
شناسه خبر: 47482

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی:

آیفارم نقش موثری در استانداردسازی تجهیزات تولیدی ایران داشته است

مهندس لطفی‌زاده نقش آیفارم را در انتقال تکنولوژی ساخت و تجهیزات گلخانه پررنگ توصیف کرد و گفت: آیفارم در خودکفایی ایران در ساخت گلخانه نقش موثری دارد

آیفارم نقش موثری در استانداردسازی تجهیزات تولیدی ایران داشته است

اخبار سبز کشاورزی؛ تغییرات اقلیمی، کمبود آب، ضرورت بهره‌وری بیشتر در حوزه استفاده از آب و... معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی را بر آن داشته تا به موضوع ترویج و توسعه گلخانه و گلخانه‌سازی در کشور اهمیت بدهد و این روند را با جدیت دنبال کند.

مهندس مهدی لطفی‌زاده، مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی، که با پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی مصاحبه می‌کرد با بیان این موضوع به برگزاری نمایشگاه آیفارم و توجه ویژه این نمایشگاه به گلخانه‌داری و گلخانه‌سازی اشاره می‌کند و می‌گوید: همین توجه باعث شده تا همکاری میان معاونت باغبانی و این نمایشگاه شکل بگیرد.

وی گفت: این نمایشگاه فضای مناسبی را به‌وجود آورده تا هم با تولیدکننده تجهیزات و هم با بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان این خدمات همکاری و تعامل مناسبی انجام گیرد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه مجموعه دستاوردها و فعالیت‌هایی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، می‌تواند هم به ارتقای دانش دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه و هم به افزایش بهره‌وری و استانداردسازی فعالیت‌های گلخانه‌داری و گلخانه‌سازی کمک کند، اضافه می‌کند: مجموعه این اقدامات و استانداردسازی فعالیت‌ها در نهایت به افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش محصول تولیدی منجر خواهد شد.

ضرورت حضور گلخانه‌داران و کشاورزان در نمایشگاه آیفارم امسال

لطفی‌زاده به ضرورت حضور هرچه بیشتر گلخانه‌داران و کشاورزان در نمایشگاه آیفارم اشاره می‌کند و در این باره توضیح می‌دهد: هم وزارت جهاد کشاورزی و هم مسئولان نمایشگاه آیفارم مکاتبات لازم و اطلاع‌رسانی مناسب برای آگاه‌سازی بهره‌برداران و مخاطبان این نمایشگاه در کشور را انجام داده‌اند؛ یعنی هم اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته، هم رسانه‌ها به‌عنوان مجموعه آگاهی‌بخش کمک شایانی در این‌باره انجام می‌دهند و مجموعه این اقدامات باعث می‌شود تا میزان حضور و علاقه به حضور در نزد بهره‌برداران در این نمایشگاه افزایش یابد.

وی همچنین به برگزاری نشست‌های جانبی، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهایی که در درون آیفارم برگزار می‌شود، اشاره می‌کند و می‌گوید: امیدوارم این مجموعه تدابیر اندیشیده شده جذابیت برای حضور بهره‌برداران را افزایش داده و بازدید کشاورزان و بهره‌برداران از آیفارم امسال به‌طور فزاینده‌ای بیشتر شود.

نقش آیفارم در انتقال فناوری

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این مصاحبه به نقش آیفارم در انتقال فناوری به‌ویژه در حوزه ساخت و تجهیزات گلخانه می‌پردازد و با بیان اینکه در گذشته این تجهیزات باید از خارج وارد می‌شد و ایران در زمین احداث و تجهیز گلخانه وابسته بود، اضافه می‌کند: با تلاش شرکت‌های فعال در این زمینه و انتقال فناوری ساخت گلخانه به داخل کشور، اکنون می‌توانیم بگوییم که با کوشش شرکت‌های مشاور و تولیدکننده در زمینه ساخت گلخانه و تجهیز آن خودکفا شده‌ایم.

لطفی‌زاده نقش نمایشگاه آیفارم در انتقال این تکنولوژی را برجسته و پررنگ توصیف و اضافه کرد: آیفارم در خودکفایی ایران در حوزه ساخت گلخانه نقش موثری داشته است.

استقبال کشورهای همسایه از آیفارم

وی با بیان استقبال خارجیان از حضور و بازدید از آیفارم، این نکته را ذکر می‌کند که در دوره‌های گذشته بازدیدکنندگانی از کشورهای همسایه ازجمله عراق، کردستان عراق، ترکیه، ترکمنستان، گرجستان و... به آیفارم آمده‌اند، ابراز عقیده کرد: برگزاری این نمایشگاه توانسته در شناساندن توانایی‌ها و دانش فنی، قدرت مشاوره و تولید تجهیزات و سازه‌های گلخانه به کشورهای منطقه و کشاورزان این کشورها نقشی  موثر داشته باشد.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی ادامه می‌دهد: امسال هم براساس هماهنگی‌های انجام شده، قرار است از کشورهای همسایه و منطقه، بازدید کنندگانی به دیدن این نمایشگاه بیایند.

لطفی‌زاده این نکته را هم بیان می‌کند که در سال‌های گذشته شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی در حوزه تاسیس و تجهیز گلخانه‌ها، پروژه‌های موفقی را در کشورهای دیگر انجام داده‌اند که آیفارم منشأ شناساندن و معرفی شرکت‌های یاد شده و آغاز همکاری این شرکت‌ها با کشورهای دیگر بوده است.

دستاوردهای نمایشگاه آیفارم

وی بر نقش نمایشگاه‌ها به‌طور کلی و به‌طور خاص، نمایشگاه آیفارم در توسعه و تعمیق دانش فنی و افزایش کیفیت خدمات فنی مهندسی ایران در حوزه ساخت و تجهیز گلخانه تاکید می‌کند و ادامه می‌دهد: ایجاد فضای رقابتی، شناساندن توان رقابت مجموعه‌ها و شرکت‌های ایرانی به بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان داخلی و کشورهای دیگر و ازجمله کشورهای پیشرفته، از دستاوردهای مهم نمایشگاه آیفارم بوده و طبیعی است که به‌دلیل قیمت بهتر و کیفیت مطلوب خدمات و تجهیزات ایرانی، شرکت‌های و مجموعه‌های ایرانی بتوانند جای شرکت‌ها و کشورهای پیشرفته در این حوزه را در بازار منطقه بگیرند.

جری طرح توسعه گلخانه‌ها در وزارت جهاد کشاورزی در پایان با ذکر این نکته که آیفارم به‌طور تخصصی به موضوع تاسیس، احداث و تجهیز گلخانه‌ها می‌پردازد، به عرضه سایر تجهیزات و نهاده‌های کشاورزی و ازجمله تجهیزات آبیاری تحت فشار در این نمایشگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: آیفارم در هر دوره به جامعیت و تکامل بهتری دست پیدا کرده و ارتباط بهتر و گسترده‌تری با مخاطبان برقرار نموده است.


بیشتر بخوانید: 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای