آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24856

برابری تنوع پرندگان ایران با کل اروپا

فعالیت‌های معدنی حیات برخی از گونه‌های حیوانات را به خطر انداخته است معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه برخی از گونه‌های

برابری تنوع پرندگان ایران با کل اروپا

فعالیت‌های معدنی حیات برخی از گونه‌های حیوانات را به خطر انداخته است

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه برخی از گونه‌های حیات‌وحش به دلیل فعالیت‌های معدنی در حال نابودی است اظهار کرد: تنوع زیستی در کشورمان فوق‌العاده است و از نظر تنوع پرندگان با اروپا برابری می‌کند و باید برای حفظ این موهبت الهی گام‌های مؤثری برداشت.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از فارس، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با وجود مباحث اقتصادی و اشتغال‌زایی مسئله محیط زیست قطعاً به حاشیه می‌رود اظهار کرد: نباید در خصوص مشکلات محیط زیست شعار داد چراکه آسیب‌های زیادی متحمل شده است.

باید در کنار اشتغال‌زایی و حل مسائل اقتصادی به مشکلات محیط زیست رسیدگی شود

حسن اکبری با بیان اینکه باید در کنار اشتغال‌زایی و حل مسائل اقتصادی به مشکلات محیط زیست رسیدگی شود افزود: سلامت مردم خط قرمز است؛ مسائل زیستی و طبیعی کشور از وضعیت خوبی برخوردار نیست و به شدت نگران‌کننده است.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در خصوص محیط زیست و حفظ آن تأکیداتی داشته‌اند که متأسفانه نتوانستیم به فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانیم.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: رهبر انقلاب در خصوص حفظ محیط زیست فرمودند که محیط زیست مسئله تشریفاتی نیست؛ ایشان حیات‌وحش را نیز منافع ملی عنوان کردند، بارها در مورد مسائل خاک هشدارهایی دادند؛ اما امروز می‌بینیم که بخش قابل توجهی از منابع زیستی کشور در سایه بی‌توجهی‌های برخی مسؤولین از بین رفته است.
تنوع زیستی در کشورمان فوق‌العاده است و از نظر تنوع پرندگان با اروپا برابری می‌کند و باید برای حفظ این موهبت الهی گام‌های مؤثری برداشت
اکبری با بیان اینکه باید به هشدارهای زیست محیطی توجه ویژه کرد، افزود: قرار است پنج هزار واحد معدنی در کشور توسط وزارت صمت به مزایده گذاشته شود که این مسئله کوچکی نیست و نگران‌کننده است.

برخی از گونه‌های حیات‌وحش به دلیل فعالیت‌های معدنی در حال نابودی است

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه برخی از گونه‌های حیات‌وحش به دلیل فعالیت‌های معدنی در حال نابودی است اظهار کرد: تنوع زیستی در کشورمان فوق‌العاده است و از نظر تنوع پرندگان با اروپا برابری می‌کند و باید برای حفظ این موهبت الهی گام‌های مؤثری برداشت.
اکبری ادامه داد: برخی صنایع برای دریافت مجوز تکنولوژی خود را با دیگر صنایع متفاوت بیان می‌کنند اما به محض استقرار و با شروع فعالیت مانند دیگر صنایع به محیط زیست ضربه می‌زنند.
وی اضافه کرد: باید با کمک رسانه و نمایندگان مردم در مجلس اعتبارات محیط زیست را افزایش داد.

اراک یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران است

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: اراک یکی از آلوده‌ترین شهرهای ایران است که در سال گذشته تعداد روزهای ناسالم آن بیش از حد تصور بود که این مسئله تن انسان را به لرزه می‌اندازد.
اکبری اظهار کرد: باید بدانیم وقتی به آخرت و حساب کتاب اعتقاد داریم در مقابل جان و سلامت مردم نیز مسوولیم و اگر در این مسیر قصوری رخ بدهد باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.
در پایان این مراسم از تلاش‌های مهدی مصطفوی تقدیر و یوسف یوسفی به عنوان سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی معرفی شد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای