آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21257

برداشت زودهنگام مرکبات و دلزدگی مصرف کنندگان

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران میزان صاردات سالانه مرکبات را ۲۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: سبززدایی و برداشت زودهنگام مرکبات سبب دلزدگی مردم در بازارهای مصرف

برداشت زودهنگام مرکبات و دلزدگی مصرف کنندگان
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران میزان صادرات سالانه مرکبات را ۲۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: سبززدایی و برداشت زودهنگام مرکبات سبب دلزدگی مردم در بازارهای مصرف می شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، محمدرضا شعبانی با اظهار اینکه ۱۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد، گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که در برداشت مرکبات دچار اشتباه هستیم؛ زیرا بازار به‌سمتی بردیم که سبب دلزدگی از محصولات ایرانی و مازندران شده است.
وی دلیل این دلزدگی را برداشت زودهنگام مرکبات و سبززدایی آن ذکر کرد و گفت: به دلیل آن که سبززدایی را خوب بلد نیستیم و با روش های آن آشنا نیستیم سبب دلزدگی شدیم.

ذائقه همه مردم دنیا شیرین پسند است

وی با اظهار اینکه ذائقه همه مردم دنیا شیرین پسند است، افزود: مردم در محصولات میوه انتظار آبدار و شیرین بودن دارند و برداشت زودهنگام ماندگاری را کاهش می دهد و طعم میوه را تغییر می دهد.
شعبانی گفت: در یک دهه گذشته قیمت مرکبات مازندران از مرکبات جنوب بیشتر بود اما اکنون این رویه برعکس شده است درحالی مدیریت سه میلیون تن مرکبات برای صادرات و مصرف داخلی امری ضروری است.
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندان میزان صادرات مرکبات را ۲۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: باید نگاه ما به بازار داخلی قوی تر از قبل باشد و برای صادرات و برداشت میوه باید میوه رسیده باشد زیرا کشورهای بازارهای هدف دارای پروتکل ها و مقررات خاص خود هستند.
وی پایش باغات را ضروری دانست و گفت: میوه برای صادرات باید به طعم لازم برسد و باید از شرایط و بستر ایجاد شده برای صادرات مرکبات به چین استفاده کرد.

فریبا نبوی طهرانی فرد

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای