آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25920

بیمه‌ اجتماعی آینده عشایر و روستاییان را تضمین می‌کنند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه بیمه‌های اجتماعی آینده افراد را تضمین می‌کنند،

بیمه‌ اجتماعی آینده عشایر و روستاییان را تضمین می‌کنند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه بیمه‌های اجتماعی آینده افراد را تضمین می‌کنند، گفت: پرداخت ۲۲ هزار فقره وام به مشمولان این صندوق فراهم شده است.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، بیت‌الله برقراری در نشستی خبری اظهار کرد: بیمه‌های اجتماعی آینده افراد را تضمین می‌کنند. همگان این دغدغه را دارند که امنیت کاری‌شان تأمین و رفاه و آسایش‌شان در آینده تضمین شود. بیمه در دوران سالمندی و بیماری به کمک افراد می‌آید و حتی پس از فوت بازماندگان نیز از حمایت‌هایی برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: پرداخت ۲۲ هزار فقره وام به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

صندوق بیمه اجتماعی برای حمایت از مولدان تأسیس شده است

برقراری تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی برای حمایت بیمه‌ای از مولدان کشور تأسیس شده است. به طور کلی حدود یک سوم جامعه کشور، جامعه هدف ما هستند که شمار آنها به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد البته از آنجا که شرط سنی ورود به صندوق ۱۸ تا ۵۰ سال است، در این بازه سنی حدود ۱۰ میلیون نفر را داریم که جامعه هدف خالص ما می‌شوند.

سطوح درآمدی را تا ۶۰ درصد افزایش دادیم

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه در سال جاری سطوح درآمدی را تا ۶۰ درصد افزایش دادیم، گفت: یکی از مزیت‌های افزایش سطوح درآمدی، بالاتر رفتن مبلغ مستمری در دوران بازنشستگی است.

ایجاد قرارگاه کرامت

وی اضافه کرد: موفقیت صندوق در حفظ، تعادل و برقراری توازن منابع مالی است که مبتنی بر محاسبات بیمه‌ای میسر است. یکی از اقدامات ما در ماه‌های اخیر ایجاد قرارگاه کرامت است. همکاران ما با مشارکت کارگزاران در سطح کشور در صدد جذب یک میلیون بیمه شده جدید درمدت یک‌سال هستند که تاکنون بالغ بر ۳۰۴ هزار نفر آن محقق شده است. همچنین به طور کلی بر تعداد بیمه شدگان فعال بیش از ۳۸۵ هزار نفر افزوده شده است.

سقف و کف درآمدی بیمه شدگان

برقراری در خصوص سقف و کف درآمدی بیمه شدگان و سنوات بازنشستگی گفت: هشت سطح درآمدی داریم که از یک میلیون تومان درآمد آغاز می‌شود و در بالاترین سطح درآمدی به دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان می‌رسد و حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی تعیین می‌شود که از ۵۰ هزار تومان تا ۱۰۳ هزار تومان است. سطوح درآمدی باید سالانه افزایش یابد.

به دنبال اصلاحات پارامتریک هستیم

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به سن بازنشستگی در صندوق تصریح کرد: سن بازنشستگی ۶۵ سال است و فرد می‌تواند با ۱۵ سال پرداخت حق بیمه درخواست بازنشستگی بدهد. ما به دنبال اصلاحات پارامتریک هستیم که اگر فردی از ابتدای جوانی بیمه شد و حدود ۳۰ تا ۳۵ سال حق بیمه پرداخت کرده است بتواند با این سنوات بیمه پردازی، بازنشسته شود.

وی درباره اجرای بیمه تکمیلی برای اعضای تحت پوشش این صندوق گفت: مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و ناشی از فوت و نقل و انتقالات سوابق بیمه‌ای چهار خدمت هستند که در این صندوق ارائه می‌دهیم. درمان نیز از طریق سازمان بیمه سلامت ارائه می‌شود. قصد داریم بیمه تکمیلی را هم برای بیمه شدگان برقرار کنیم که از چندی پیش، اقداماتی در این زمینه آغاز شده است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ارتباط با مطالبات صندوق از دولت افزود: یک هزار میلیارد تومان از آن در قالب سهامی از پتروشیمی به ما واگذار شد، در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات حسابرسی شده از دولت وجود دارد.

برقراری از فراهم شدن امکان ۲۲ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیون تومانی با ارزش ریالی ۱۰۰ میلیارد تومان به اعضای این صندوق خبر داد و گفت: نیازسنجی و اولویت‌بندی از سوی استان‌ها تعیین خواهد شد. همچنین ۱۵ میلیارد تومان به عنوان تشویقی حق‌الزحمه کارگزاران درنظر گرفته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای