آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30428

توان تولید نهال‌های برای کشورهای همسایه را داریم

رئیس سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: توانمندی تولید نهال‌های مورد نیاز کشورهای همسایه را داریم. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت

توان تولید نهال‌های برای کشورهای همسایه را داریم
رئیس سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: توانمندی تولید نهال‌های مورد نیاز کشورهای همسایه را داریم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، عباسعلی نوبخت امروز دوشنبه در مراسم منابع طبیعی و روز درختکاری در باغ گیاهشناسی ملی ایران طی سخنانی افزود: ۱۲۶ نهالستان در حوزه منابع طبیعی و ۴۴ نهالستان بیابانی داریم که زیرساخت‌های آنها برای تولید یک میلیارد درخت آماده شده است و اگر خوب آنها را مدیریت کنیم می‌توانیم نهال‌های مورد نیاز کشورهای همسایه را تامین کنیم.
وی اظهار داشت: به طور متوسط برای حدود هفت هکتار ۴۰۰ اصله نهال نیاز است که عرصه‌ای بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار نیاز دارد.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دارای سند پشتیبان است

نوبخت با بیان این که طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دارای سند پشتیبان است، تصریح کرد: در این طرح از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی دانشگاه ها، پژوهشکده آب و خاک و صاحبنظران استفاده شده تا بتوانیم کار بزرگ و ارزشمندی را برای کشور انجام دهیم.
وی در این طرح علمی عرصه‌های کاشت و گونه‌ها به طور دقیق مشخص شده است.
نوبخت گفت: برای کاشت یک میلیارد درخت شور و نشاط زیادی در میان آحاد مردم بوجود آمده و دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی با این طرح همکاری می‌کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای