آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25752

تولید محصولات کشاورزی فرایند محور می‌شوند

علائی‌مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بر فرایند محور شدن تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

تولید محصولات کشاورزی فرایند محور می‌شوند
علائی‌مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بر فرایند محور شدن تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور ، شاهپور علائی‌مقدم در نشست با رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب که در محل این موسسه برگزار شد، گفت: مطابق پروتکل‌های بین‌المللی تولید محصولات کشاورزی از محصول‌محور به سمت بستر فرایندمحور تغییر یافته است.
وی افزود: سامانه سماک بر همین اساس راه‌اندازی شده است که تمامی فرایندهای تولید محصولات کشاورزی از مرحله قبل از کاشت، داشت تا برداشت، سورتینگ، بسته‌بندی و ارائه به بازارهای داخلی و خارجی در این سامانه ثبت می‌شوند.
این مقام مسوول ادامه داد: سامانه‌ای شدن تولید محصولات به سمت پرونده‌سازی، به فرایند تولید محصولات کشاورزی سرعت بیشتری می‌بخشد.
علائی‌مقدم بکارگیری دانش و فناوری را متضمن بالا بردن راندمان تولید در محصولات کشاورزی و سلامت آن دانست و افزود: باید در حوزه محصولات کشاورزی انتقال یافته‌ها به درستی انجام شود و در این راستا موسسات تحقیقاتی نقش بسزایی دارند.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در پایان به هدف مشترک سازمان حفظ نباتات و موسسه خاک و آب اشاره و خاطرنشان کرد: دو سازمان حفظ نباتات کشور و موسسه خاک و آب در سلامت محصولات کشاورزی نقش و کارکردی مهم و اساسی دارند و باید با همکاری هم در بالا بردن کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی بکوشیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای