آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22090

درگاهی معاونِ معاون رئیس جمهور شد

روز دوشنبه همین هفته در فضای رسانه‌ای اعلام شد که دکتر محمدرضا درگاهی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران

درگاهی معاونِ معاون رئیس جمهور شد
روز دوشنبه همین هفته در فضای رسانه‌ای اعلام شد که دکتر محمدرضا درگاهی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، سمت معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان را پذیرفته است. پستی حساس که همه شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی دولتی، خصوصی و تعاونی با آن سر و کار دارند و این معاونت بر آنها نظارت دارد.

چرا هجرت؟

به گزارش ا خبار سبز کشاورزی ، دکتر درگاهی که در مرز پختگی و تاثیرگذاری مدیریتی (متولد 1352 ) است، تحصیلات عالی خود از کارشناسی تا دکتری را در رشته کشاورزی، اگرو تکنولوژی (رساله بررسی راندمان انرژی و تحلیل اقتصادی…) گذرانده در زمره مدیران خوشنامی است که علاوه بر تحصیلات مرتبط، کار اجرایی و کارشناسی خود را از مرکز خدمات کشاورزی (نقطه صفر کارشناسی کشاورزی) بوئین زهرا در استان قزوین و کار در کنار کشاورزان و روستا آغاز کرد و سپس در سمت مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار و نیز معاون پشتیبانی سازمان استان قزوین به فعالیت پرداخت.

درگاهی معاون معاون رئیس جمهور شد درگاهی معاون معاون رئیس جمهور شد

این مدیر متخصص و صاحب تجربه، پس از مدتی به عنوان معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهر ری (فرمانداری ویژه) خدمات خود را به بهره‌برداران کشاورزی منطقه ارائه داد.
درگاهی بعد از آن به عنوان مدیر کل پنبه و دانه های روغنی در معاونت زراعت تجارب زیادی کسب کرد که با تحصیلات وی نیز مرتبط بود.
وی در ادامه در سمت‌هایی نظیر مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد و بر تجربیات ذی قیمت خود افزود.
بیشتر بخوانید: زنجیره مدیران جوان در وزارت جهاد کشاورزی
محمدرضا درگاهی در خرداد ماه سال 1397 طی حکمی از سوی وزیر وقت جهاد کشاورزی، به سمت رئیس سازمان حفظ نباتات منصوب شد تا مقابل فساد و رانت ایجاد شده اصلاحات انجام دهد که در این امر نیز موفق بود.

قائم مقام وزیر در امور حقوقی مجلس

این در حالی بود که درگاهی در دی ماه سال 1398 در حكمی از سوی سرپرست وقت وزارت جهاد كشاورزی، به سمت قائم مقامی وزیر در امور حقوقی و مجلس منصوب شد که وزیر بعدی نیز وی را ابقا نمود و در دولت سیزدهم یک سال در این پست مشغول به خدمت بود و تا روز دوشنبه 21 شهریور ماه ادامه داشت.

معاون غیرسیاسی و عملگرا

درگاهی طی دوران معاون وزیری و قائم مقامی وزارتخانه در مجموعه معاونین وزارتخانه سعی در غیر سیاسی بودن در محیط وزارتخانه داشت و عملگرایی و جدیت در نزدیکی بین مجلس و وزارت جهاد کشاورزی از جمله ویژگی های وی بود.. حتی زمانی‌که درگاهی دچار دیسک کمر و پا شده بود با دو عصا، فاصله بین وزارتخانه و میدان بهارستان را در تردد بود تا از مشکلات وزارتخانه بکاهد و در چنین شرایطی درگاهی، بهترین روابط بین مجلس و وزراتخانه را به وجود آورد از جمله تقدیر 281 نماینده مجلس (حتی منتقدین وزارتخانه) از وزیر جهاد کشاورزی به خاطر افزایش خرید گندم که با پیگیری ها و درایت وی صورت گرفت.
اما چندپارگی در مجمع الجزیر معاونین و اتفاقاتی که متاسفانه اعتبار وزارتخانه را زیرسوال برد موجب شد تا درگاهی که با پنج وزیر و از کارشناسی تا قائم مقامی وزیر در این وزارتخانه کار کرده بود، خروج و هجرت از وزارتخانه را به صلاح بداند و به آرامی توان علمی، تجربی، مدیریتی و روابط گسترده دیپلماسی خود را در بخشی به کار گیرد که استهلاک و اصطکاک کمتری داشته باشد.

درگاهی معاون معاون رئیس جمهور شد درگاهی معاون معاون رئیس جمهور شد

گمانه زنی 14 تیر 1400، درگاهی یکی از گزینه‌های وزارت جهاد کشاورزی

توان کاری مدیریتی محمدرضا درگاهی، تسلط وی بر همه زیربخش‌های کشاورزی در معاونت‌های مختلف، شفافیت و اراده قوی در اجرای امور، همراهی و همدلی با پرسنل و کارشناسان و… موجب شد تا برخی رسانه‌ها ازجمله اقتصاد سبز آنلاین در 16 تیر 1400 طی ارزیابی‌های خود از افرادی که به نظر می‌رسید شایستگی صدارت در وزارتخانه داشته باشند نام دکتر محمدرضا درگاهی را در صدر 6 نفر دیگر اعلام کردند.
اما درگاهی در مقابل این گمانه‌زنی‌ها و حتی اصرار برخی از نمایندگان برای ارائه برنامه، عکس‌العملی نشان نداد و معتقد بود هر کس وزیر شود، وی به عنوان خدمتگزار امت اسلامی تلاش خود را برای هم‌افزایی انجام خواهد داد.

پذیرفتن سمتی همطراز وزیر

دکتر اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران روز دوشنبه 21 شهریور 1401 با توجه به اینکه معاونت نظارت بر اجرای استاندارد ارتباط و فعالیت تنگاتنگی با دیگر بخش‌های اقتصادی دولت از جمله در بخش کشاورزی و امنیت غذایی همچنین با ماشین آلات کشاورزی، تاسیسات وسیستم های نوین آبیاری، سدسازی، ذخیره سازی محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع روستایی، ادوات و تجهیزات و… دارد با اشاره به نظارت استصوابی سازمان ملی استاندارد ایران، در مراسم معارفه دکتر درگاهی گفت‌: این سازمان به موازات دولت، گستردگی فعالیت دارد که معاونت نظارت بر اجرای استاندارد وظیفه نظارتی در صنایع مختلف (ازجمله کشاورزی و صنایع غذایی) را عهده‌دار می‌باشد.
دکتر درگاهی در ایران مراسم از اعتماد دکتر اسلام پناه معاون رئیس جمهور تشکر کرد و با خضوع و خشوع همیشگی، اظهار امیداوری کرد در سایه ولی عصر (عج) در دولت مردمی که مورد توجه مقام معظم رهبری هستند توفیق خدمت و دستیابی به اهداف عالیه انقلاب را داشته باشد.
در پایان مراسم دکتر محمدرضا درگاهی، سرپرست معاونت نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد حکم خود را از دکتر اسلام پناه دریافت نمود و کار رسمی وی در این سازمان آغاز شد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای