آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33826

روز جهانی زنبورعسل روز حمایت از زنبورداران

زنبورعسل به‌عنوان حشره‌ای مفید، گرده‌افشان و حشره‌ای که ماده تولیدی آن به‌عنوان مغذی‌ترین و کامل‌ترین ماده غذایی مطرح است و در بسیاری از کشورهای دنیا به‌منزله

روز جهانی زنبورعسل روز حمایت از زنبورداران
زنبورعسل به‌عنوان حشره‌ای مفید، گرده‌افشان و حشره‌ای که ماده تولیدی آن به‌عنوان مغذی‌ترین و کامل‌ترین ماده غذایی مطرح است و در بسیاری از کشورهای دنیا به‌منزله کالایی ارزآور و درآمدزا در زمینه تامین مواد غذایی داخلی و خارجی مطرح است.
اخبار سبز کشاورزی ، امیرهوشنگ عسگر سمنانی | 20 می 2023 (30 اردیبهشت ماه) 1402 به‌عنوان روز جهانی زنبور می‌تواند عرصه‌ای برای زنبورداران، محققان این صنعت و صنایع وابسته به زنبورداری باشد.
در این روز باید از زحمات این قشر بعضا محروم تقدیر به عمل آید و مشکلات و چالش‌های آنها اعم از گرانی دارو و وسایل زنبورداری، مسئله فروش و عرضه و بحث صادرات مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین روز جهانی زنبور، روزی است که باید به اهمیت تعامل میان باغداران و زنبورداران توجه شود. با پیشرفت تکنولوژی در کشاورزی روز دنیا باید نقش دستاوردهای علمی و عملی در صنعت زنبورداری و ورود راهکارهایی جدید و منطبق با علم روز در زنبورداری کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
ازجمله مشکلات زنبورداران بحث سهمیه این قشر است که تا به حال مغفول مانده و کمتر به آن بها داده شده؛ همچنین زهر زنبورعسل و به‌طور کلی عسل درمانی که در طب سنتی ما جایگاه ویژه‌ای دارد می‌بایست مورد حمایت و دید بیشتر و بهتری قرار گیرد.
امید آنکه این صنعت پویا، فعال و اشتغال‌زا تنها به یک روز و همایش‌های چند ساعته ختم نگردد و دولت و تولیدکنندگان دست در دست هم در ارتقای و رونق بخشیدن به این صنعت در سال رشد تولید همتی ملی را به انجام رسانند.
اخبار سبز کشاورزی ضمن تبریک روز جهانی فعالان این صنعت ضمن پاسداشت نقش و جایگاه زنبورها در بقا و کیفیت زندگی بشر، وظیفه حفظ و حراست از این گونه مفید و ارزشمند را یادآوری می‌شود.

روز جهانی زنبورعسل روز حمایت از زنبورداران روز جهانی زنبورعسل روز حمایت از زنبورداران

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای