آخرین خبرها:
شناسه خبر: 34159

سراب توانمندی معاون وزیر جهاد کشاورزی

سراب توانمندی معاون وزیر جهاد کشاورزی/ عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی، در دومین همایش بهینه‌سازی اماکن و تاسیسات که در استان البرز برگزار شد

سراب توانمندی معاون وزیر جهاد کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی ؛ عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی، در دومین همایش بهینه‌سازی اماکن و تاسیسات که در استان البرز برگزار شد، ادعا کرد: با حکمرانی درست آب و در نظر گرفتن بارندگی سالانه و تکیه بر آن و احصای نیاز‌ها می‌توانیم آب مورد نیاز دو میلیارد تن را تأمین کنیم. وی در دفاع از این سخنان خود تأکید کرد ایران ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان را دارد. به همین دلیل اگر دور تا دور کشور را دیوار هم بکشند و با جای دیگری ارتباط نداشته باشیم، باز هم می‌توانیم امور کشور را پیش ببریم.

موضع‌گیری‌های عجیب از سوی یک مقام ارشد دولتی

این سخنان و موضع‌گیری‌ها که با منابع و مسائل آب کشور گره خورده و از سوی یک مقام ارشد دولتی بیان می‌شود، در حالی است که بسیاری از متخصصان آب چنین ایده‌هایی را از اساس نادرست می‌دانند و معتقدند با توجه به محدودیت‌های اقلیمی و جغرافیایی کنونی، کشور با کم آبی مطلق مواجه است که تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی متاثر از آن است. در رابطه با این سخنان و موضع‌گیری‌ها محمد علایی، مدیرعامل پیشین شرکت‌های آب منطقه‌ای خراسان شمالی و رضوی در نامه ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نوشت:

آقای وزیر جهاد کشاورزی

با سلام در شبکه‌های مجازی از گفته معاون شما، آقای عباسعلی نوبخت، بیان شده که می‌توانند آب دو میلیارد نفر را تامین کنند.

-نمی‌دانم می‌دانند دو میلیارد یعنی چقدر؟

- آب را می‌فهمند؟ توان آبی ایران را می‌دانند؟ به گوششان نخورده که بیش از نیمی از آبخوان‌های زیرزمینی کشور را برای همیشه نابود کرده‌ایم؟ استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، تهران، سمنان، قم، البرز، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان و… ورشکسته ویرانگر و مرگبار آب است؟

نابودی آبخوان‌های زیرزمینی، خشک شدن چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها

- ایران بیشترین میزان نابودی آبخوان‌های زیرزمینی، خشک شدن چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها، فرونشست زمین و تهدید پایداری راه‌ها، راه‌آهن، فرودگاه‌ها، خطوط انتقال آب و انرژی و ساختمان‌ها را در جهان دارد؟

- بهره‌وری آب در کشاورزی ایران چقدر است؟ به بهای نابودی ایران گندم و جو، خربزه و هندوانه و برنج و… تولید می‌کنیم و مرده ریگ شوم ما برای فرزندانمان دشت‌های سوخته، سترون و خشک و کویر است؟ آقای وزیر اگر جویی تعهد و تقوا و اخلاق دارید، اگر اندکی به روز حساب ایمان دارید همین امروز ایشان را برکنار کنید جناب آقای جعفری، ریاست محترم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شواری اسلامی در سال ۱۴۰۰ همراه اعضای کمیسیون از شکاف مرگبار در حال گسترش در دشت نیشابور بازدید کردید.

شکافی به طول بیشتر از ۸۰ کیلومتر با بازشدگی بیش از ۱۰ متر و درد دل کشاورزان و تهدید مرگبار شکاف و مرگ و نابودی دشت نیشابور را از نزدیک دیدید و شنیدید.

کاری که چنگیز نتوانست با این آب و خاک بکند ما با میلیاردها تومان اعتبارات دولتی و مردمی آبخوان های زیرزمینی را برای همیشه نابود کردیم.

آقای وزیر کشاورزی را به کمیسیون بخواهید و برکناری فوری معاون ایشان یا استیضاح وزیر را پیگیری کنید تا در پاسخ مردم و روز حساب حرفی برای گفتن داشته باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای