آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20096

سیلاب 270 تن ماهی را در شهرستان دنا تلف کرد

270 تن ماهی در شهرستان دنا و بخش دیشموک در کهگیلویه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سیلاب های چند روز گذشته تلف شدند.

سیلاب 270 تن ماهی را در شهرستان دنا تلف کرد
270 تن ماهی در شهرستان دنا و بخش دیشموک در کهگیلویه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سیلاب های چند روز گذشته تلف شدند.
به گازش اخبار سبز کشاورزی ، فرماندار دنا با اظهار تاسف از خسارات شدید وارده به بخش های گردشگری و کشاورزی در این شهرستان، اظهارداشت: بیشترین خسارات در این شهرستان در حوزه تاسیسات گردشگری و مزارع پرورش ماهی بوده که متاسفانه بیش از ۲۰۰ تُن ماهی تلف شده است.
کورش درخشان زاده گفت: بیش از ۹۰ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان دنا وجود دارد که متاسفانه بر اثر سیل اخیر حدود هفت مزرعه پرورش ماهی دچار آسیب جدی شده اند.
وی افزود: در حوزه زراعت هم خسارات زیادی به مزارع برنج شهرستان دنا وارد شده که بیش از ۲۵۰ هکتار مزارع برنج شهرستان دچار آسیب شده و در حوزه باغبانی هم بیش از هزار هکتار از باغات شهرستان دنا دچار خسارات زیاد شده است.

تلف شدن ۷۰ تن ماهی در دیشموک بر اثر سیلاب

بخشدار دیشموک در کهگیلویه بزرگ هم از تلف شدن ۷۰ تن ماهی در این بخش بر اثر بارش باران مونسونی خبرداد و اظهارداشت: بر اثر سیلاب، قسمتی از حوضچه‌های طرح ماهی تخریب شده و ۷۰ تن ماهی و بچه ماهی به ارزش شش میلیاردتومان تلف شده است.
صفا حبیبی از یاسوج گفت: به عشایر مناطق دلی کما، سبزمیر، بناری، کوه سیاه و سرتلپ بشیریه‌ای در بخش دیشموک هم خسارت زیادی وارد شده است.
وی افزود: کانال‌های آبیاری و کشاورزی در روستا‌هایی همچون رودسمه، فارتق، رودریش آجم و لیراب هم دچار خسارت شده‌اند که از فرماندار، استاندار و مدیرکل مدیریت بحران استانداری خواستار تخصیص اعتبار برای مرمت آن‌ها هستیم.
حبیبی با اشاره به اینکه هم اکنون خسارت‌های سیلاب ها در بخش دیشموک در حال بررسی است، یادآورشد: ضرورت دارد راه‌های عشایری و روستایی که بر اثر سیلاب مسدود شده‌اند بازگشایی شوند./ایلنا
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای