آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22272

صادرات گوجه فرنگی و پیاز مشمول عوارض شد

طبق اعلام معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، صادرات گوجه فرنگی و پیاز مشمول عوارض شد. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از فارس، یکی از برنامه هایی که

صادرات گوجه فرنگی و پیاز مشمول عوارض شد
طبق اعلام معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، صادرات گوجه فرنگی و پیاز مشمول عوارض شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از فارس، یکی از برنامه هایی که دولت برای کنترل کشت محصولات آب بر در داخل کشور اعمال می کند، وضع عوارض صادراتی برای اینگونه محصولات است.
دولت تلاش می کند تا کشت محصولات اساسی را جایگزین محصولات کم ضرور و در عین حال آب بر کند، مثلا گندم، خوراک دام مانند ذرت، گیاهان علوفه ای تا حدودی جایگزین محصولات جالیزی مانند هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، خربزه و غیره شود.
بر این اساس طبق اعلام معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ، صادرات گوجه فرنگی و پیاز مشمول عوارض می شود تا مانعی برای صادرات بیشتر این محصولات در عین حال کشت بیش از اندازه آن در داخل شود.
محسن شیراوند، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که از اول مهر ماه تا ۱۵ دی ماه سالجاری مبلغ عوارض ٤٠٠٠٠ ریال برای صادرات هر کیلوگرم انواع گوجه فرنگی (زراعی با کد تعرفه ۰۷۰۲۰۰۱۰، گلخانه‌ای با کد تعرفه ۰۷۰۲۰۰۲۰ و گیلاسی با کد تعرفه ۰۷۰۲۰۰۳۰) تعیین می‌گردد.
همچنین به ازای صادرات هر کیلوگرم پیاز با کد تعرفه ۰۷۰۳۱۰۱۰، مبلغ ۲۰,۰۰۰ ریال عوارض از اول آبانماه تا آخر بهمن ماه سالجاری تعیین می‌شود.
وضع عوارض برای محصولات آب بر در راستای اجرای طرح الگوی کشت هم است که طبق تاکید رئیس جمهور و طبق قول وزیر جهاد کشاورزی قرار است از اول مهر در کشور اجرا شود.
طرح الگوی کشت،اگر به درستی اجرا شود می تواند تحول عمیقی در ارتقای ضریب امنیت غذایی د رکشور، افزایش تولید محصولات اساسی و کاهش تولید محصولات آب بر ایجاد کند.
صادرات محصولات آب بر در حقیقت صادرات آب مجازی به کشورهای دیگر است که در تمام دنیا تلاش می کنند با بازی عوارضی با محصولات روند آب مجازی را از خارج مرز به داخل بکشند یا تراز آن را برای کشور خودشان مثبت کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای