آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25146

صدور روزانه 250 تن مواد غذايي ايراني به جام جهاني

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در ایام جام جهانی روزانه 250 تن مواد غذایی و کشاورزی به جام جهانی قطر صادر می‌شود

صدور روزانه 250 تن مواد غذايي ايراني به جام جهاني
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در ایام جام جهانی روزانه 250 تن موادغذایی و کشاورزی به قطر صادر می‌شود که این توافق با برنامه ریزی سازمان توسعه تجارت و برگزاری نمایشگاه یک ماه قبل در دوحه میسر شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از آریا، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، در خصوص آخرین اقدامات این سازمان در مراودات تجاری با قطر در آستانه جام جهانی و استفاده از این فرصت در توسعه تجارت خارجی گفت: یکی از رویکرد‌های اصلی دولت سیزدهم توسعه تجارت با کشور‌های همسایه است.
وی ادامه داد: قطر نیز یکی از اهداف این رویکرد محسوب می‌شود که رئیس جمهور شخصا سفری به دوحه داشت و امیر قطر نیز به تهران کرد. در این دیدار‌ها توافقات خوبی انجام و دستورات لازم صادر شد.
کشور قطر تعرفه صادرات مجدد را برای تجار ایرانی به شدت کاهش داده و تخفیف قابل توجهی را در نظر گرفته است
پیمان پاک با بیان اینکه روابط تجاری ایران و قطر در گذشته توسعه یافته نبود، گفت: مشکلاتی مانند زیرساخت‌های گمرکی و حمل و نقل کالا وجود داشت که با اختصاص بخشی از بنادر قطری به حمل مستقیم کالا از ایران و احداث خط مستقیم کشتیرانی تا حدودی برطرف شد.
وی با اشاره به ایجاد مرکز تجاری در دوحه و اعزام هیأت 75 نفره از تجار ایرانی افزود: در این سفر تجار مذاکرات خوبی برای توسعه تجارت داشتند و توافقات خوبی انجام شد.
رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات موادغذایی، مواد شوینده، صنایع دستی، کیف و کفش در قطر گفت: این نمایشگاه یک ماه پیش با حضور برند‌های برتر ایرانی برگزار شد و بیش از 35 نفر از شیوخ قطری از آن بازدید کردند.
وی دستاورد برگزاری این نمایشگاه در آستانه جام جهانی را انعقاد موافقنامه تامین مواد غذایی و کشاورزی در ایام جام جهانی عنوان کرد و ادامه داد: با این توافقنامه روزانه 250 تن مواد غذایی و کشاورزی به قطر ارسال می‌شود که اکنون چند محموله آن به قطر رسیده است.
پیمان پاک در خصوص همکاری‌های بلند مدت تجار دو کشور نیز گفت: طبق توافقات سرمایه گذاران قطری با حضور در ایران و سرمایه گذاری به تولید کالا‌های مورد نیاز قطر می‌پردازند تا این کالا‌ها به کشورشان صادر شود.
وی از تهیه نقشه راه توسعه تجارت ایران و قطر و رسیدن به تراز 3 میلیارد دلاری خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از این نقشه راه به صادرات مجدد مرتبط می‌شود تا ما بتوانیم از ظرفیت قطر برای صادرات کالاهایمان به کشور‌های دیگر استفاده کنیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: کشور قطر تعرفه صادرات مجدد را برای تجار ایرانی به شدت کاهش داده و تخفیف قابل توجهی را در نظر گرفته است. ضمن اینکه ما می‌توانیم از این ظرفیت برای واردات کالا‌های مورد نیاز استفاده کنیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای