شواف تجلیل از برگزیدگان روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی
نارضایتی مدیران کاردان و باسابقه روابط عمومیها و تنفرزایی
در اواخر اردیبهشت و همزمان با روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات جشن برگزیدگان روابط عمومیهای وزارت جهادکشاورزی در مرکز آموزش امام خمینی کرج برگزار شد

در اواخر اردیبهشت امسال و همزمان با روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات، جشن برگزیدگان روابط عمومیهای وزارت جهادکشاورزی در مرکز آموزش امام خمینی کرج برگزار شد.
اخبار سبز کشاورزی؛ در این مراسم که حدود 800 تن از مدیران و کارکنان واحدهای روابط عمومی وزارتخانه سراسر کشور حضور یافتند ظاهرا قرار بود در ادامه مراسم یک میلیارد و 300 میلیون تومان کارتهای هدیه نوروزی خبرنگاران که توسط مدیر کل روابط عمومی از منابع توسعه منابع مدیریت دریافت شده به این مدیران تقدیم شود که آنهم نشد.
میلیاردها کارت هدیه نوروزی خبرنگاران به جیب چه کسانی رفت؟
معلوم نیست کارتها به جیب چه کسانی وارد شد و حتی معاون توسعه منابع و مدیریت که مسئول شفاف سازی دریافت کنندگان این کارتها بود سکوت کرد تا این پرونده خاکستری بلاتکلیف بماند!
مدیرکل روابط عمومی عامل نفرت مدیران روابط عمومی استانها از وزیر
از طرفی معمولا در چنین مراسمی مدیران کل روابط عمومی ادوار و روسای سابق و اسبق مرکز اطلاع رسانی در روابط عمومی وزارتخانه که معمولا سمت مشاور وزیر یا سخنگوی وزارتخانه را هم داشتند دعوت و سخنرانی و تجارب خود را برای نسل جدید بیان می کنند که این سنت حسنه به جا نیاورده شد. و قدردانی از مدیران برجسته و مدیران کل با سابقه فعلی وزارتخانه در پایتخت و مراکز استانها انجام نگرفت.
جالبتر اینکه مدیران روابط عمومی رسانههای تخصصی کشاورزی و رسانههایی که بخشی از محتوای آنها را مباحث کشاورزی تشکیل می داد نیز در این مراسم حضور نداشتند
اساتید به نام و صاحب کلام روابط عمومی و ارتباطات نیز در این مراسم غایب بودند و به جای آنها الیاس حضرتی مدیرمسئول روزانه سیاسی اعتماد و آذری جهرمی مدیر پیشین وزارت ارتباطات! حاضر بودند.
شایسته سالاری در انتخاب برترین ها
در بخش برگزیدگان روابط عمومی با وجود دهها مدیر با تجربه روابط عمومی در ستاد و صف، مرکز و استانها که برخی از آنها دو تا سه دهه سابقه فعالیت داشته و چندین مدال و تقدیرنامه گرفته بودند حضار با ناباوری شاهد بودند رتبه اول برگزیدگان به مدیری تعلق گرفت که دو سه ماه بود در آن مرکز مشغول به کار شده بود و این موضوع نارضایتی مدیران کارکشته و توانای بدنه را همراه داشت.
توهین به زحمات و تلاش مدیران با سابقه روابط عمومی در وزارتخانه
غفلت دیگری که در این مراسم قابل توجه بود اینکه بین خبر و اطلاع رسانی و اجلاس و همایش، تفکیکی قابل نشده بودند و به نوعی به زحمات و تلاشها و عملکرد روابط عمومی سازمان های تابعه وزارتخانه و مدیران متخصص آن توهین شده بود چرا که روابط عمومی وظیفه مندی جدای از خبر دارد و مدیران کل روابط عمومی و مدیران و کارشناسان سالها تلاش کرده بودند تا این دو مقوله و استقلال آنها از یکدیگر را تفهیم کنند اما در مراسم امسال همه چیز حتی باورهای علمی در مورد ارتباطات فرو ریخت.