آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17324

صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود

مدیرعامل اتحادیه دام سبک نیز با بیان این‌که صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود، گفت: 90درصد شیر گوسفند به مصرف خانگی دامدار می‌رسد

صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود
مدیرعامل اتحادیه دام سبک نیز با بیان این‌که صنعت دامداری با ادامه روند فعلی نابود می‌شود، گفت: 90درصد شیر گوسفند به مصرف خانگی دامدار می‌رسد یا برای تغذیه بره‌ها استفاده می‌شود و استان‌های سمنان، اردبیل و آذربایجان شرقی شیر استان‌های شاخصی هستند که از شیر گوسفند برای تولید لبنیات استفاده می‌‌کنند، ولی عمدتاً گاوها نقش اصلی را در تأمین شیر کشور به دوش می‌کشند.
افشین صدر دادرس در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: قیمت اعلامی 12هزار تومانی برای شیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای شیر گاو است و شیر گوسفند تابع قیمت‌گذاری دستوری نیست.
وی افزود: دارندگان دام سنگین در جلسه‌ای با حضور مسئولان روی عددی حدود 13هزار تومان توافق کردند که این عدد در جلسه بعدی کمی بیش از 12هزار تومان مصوب شد و در نهایت سازمان حمایت قیمت هر کیلو شیر را 12هزار تومان اعلام کرد و کسانی این‌گونه قیمت را معین کردند، بدون توجه به آنالیز قیمت نهایی تولید شیر در دامداری‌ها نرخ را اعلام کردند.
صدر دادرس بیان کرد: در یک واحد دامداری تک ‌تک مولفه‌‌های تولید در قیمت محصول نهایی موثر است و کسانی که قیمت پایینی را برای شیر معین کردند، به این موضوع فکر نکردند که این کارشان تنها به تولیدکننده ضربه می‌زند.
مدیرعامل اتحادیه دام سبک اظهار داشت: دو سال و نیم است که دامداران وضعیت بد تأمین نهاده‌ها را تحمل کرده‌اند، ولی الان به آخر خط رسیده‌اند. گوسفندداران هم در طول دو سال گذشته نابود شدند و آن‌هایی ماندند که توان بیش‌تری داشتند و با ادامه روند فعلی صنعت دامپروری کشور نابود می‌شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای