آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21738

عرضه شکر زیر نرخ مصوب

۲۵۰ هزار تن شکر آماده تخلیه است عضو هیات مدیره انجمن تامین کنندگان غلات ایران گفت: در حال حاضر 250 هزار تن شکر از برزیل آماده تخلیه در بنادر ایران هستند. قیمت

عرضه شکر زیر نرخ مصوب

۲۵۰ هزار تن شکر آماده تخلیه است

عضو هیات مدیره انجمن تامین کنندگان غلات ایران گفت: در حال حاضر 250 هزار تن شکر از برزیل آماده تخلیه در بنادر ایران هستند. قیمت شکر در بازارهای جهانی در هر تن حدود 25 دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا، شکر جزو کالاهایی اساسی است که قیمت آن برای خانوارها اهمیت ویژه دارد؛ اما بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای میزان مصرف این محصول از سوی صنف و صنعت کاهش پیدا کرده است؛ پرسش اصلی اینکه آیا این محصول نیز از سوی خانوارها تغییر کرده است؟
حسن افراشته پور عضو هیات مدیره انجمن تامین کنندگان غلات ایران، با بیان اینکه مشکلی در زمینه تامین شکر نداریم، گفت: در حال حاضر 250 هزار تن شکر از برزیل آماده تخلیه در بنادر ایران هستند. قیمت شکر در بازارهای جهانی در هر تن حدود 25 دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است.
وی تاکید کرد: هند تا پایان مرداد مجوز صادرات یک میلیون تن شکر به سایر کشورها را داده بود و واردکنندگانی که پیش از این ماه اقدام به ثبت سفارش کرده بودند هم اکنون می‌تواند شکر را از این کشور وارد کنند.

مصرف سالانه شکر حدود 2 میلیون تن است

به گفته این فعال اقتصادی؛ مصرف سالانه شکر حدود 2 میلیون تن است که از این عدد 1 میلیون و 100 هزار تن آن در داخل کشور تولید می‌شود.
همچنین در این رابطه پیمان حصادی مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت شکر از سوی دولت تعیین نشده است، افزود: حدود 1میلیون و 450 هزار تن چغندرقند در کشت پاییزه برداشت شد که از این عدد حدود 147 هزار تن شکر به‌دست آمده است.
وی ادامه داد: کشت پاییزه چغندر در سطح 721 هزار هکتار انجام می‌شود.
مجری طرح چغندرقند در پاسخ به این پرسش که در سال جاری چه حجم شکر تولید می‌شود؟ تصریح کرد: در سال جاری بیش از میلیون تن شکر تولید خواهیم کرد؛ بهره‌برداری از شکر کشت بهاره مهر به پایان می‌رسد بعد از آن می‌توان حجم دقیق تولید را برآورد کنیم.

شکر به وفور موجود است

داود فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران هم با اشاره به نرخ شکر دولتی و آزاد، تصریح کرد: شکر دولتی کیلویی 23 هزار و 200 و شکر با نرخ آزاد کیلویی 25 هزار تومان است که نسبت به ماه گذشته حدود 5 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه شکر زیر نرخ مصوب در بازارعرضه می‌شود، اذعان کرد: تقاضا برای خرید این محصول کاهش پیدا کرده است این در حالیست که شکر به وفور در بازار موجود است و آرامش در این بازار حاکم شده است.
به گفته این فعال صنفی؛ شکر موجود در بازار بخشی داخلی و بحشی از آن وارداتی است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای