آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23032

عنابستان‌های الیگودرز ذخایر ژنتیکی لرستان

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه عنابستان های الیگودرز ذخایر ژنتیکی این استان هستند، از حفاظت ژنتیکی، تکثیر و توسعه این باغات خبر داد.

عنابستان‌های الیگودرز ذخایر ژنتیکی لرستان
معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه عنابستان های الیگودرز ذخایر ژنتیکی این استان هستند، از حفاظت ژنتیکی، تکثیر و توسعه این باغات خبر داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر ، محمد حسین کیانی فر با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی لرستان به عنابستان های شهرستان الیگودرز به عنوان ذخایر ژنتیکی خاص نگاه می‌کند اظهار داشت: در شهرستان الیگودرز در سه نقطه در مجموع حدود ۵۵ هکتار عنابستان داریم.

کاشت درختان عناب در بزنوید

وی با بیان اینکه این عنابستان ها به صورت طبیعی و وحشی در این مناطق رشد کرده‌اند و نیازمند مراقبت خاص هستند افزود: خود رو بودن این عنابستان ها، یک سری پیامدها و مشکلات را به دنبال دارد.
معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان داشت: در حوزه باغبانی، مسائل و مشکلات باغات تقسیم بندی شده است.
کیانی فر با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین بازدید که هفته گذشته از با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی انجام گرفت، مسائل و مشکلات این عنابستان ها مورد بررسی قرار گرفت عنوان کرد: یکی از مشکلات مربوط به عنابستان ها بحث زیرساخت و کانال‌های آبی مربوط به آنها است.
وی با بیان اینکه برای توسعه و نگهداری باغات جدید، آب و خاک باید مورد توجه قرار بگیرد تصریح کرد: عمده سطح کشت عنابستان ها مربوط به بخش بزنوید است و در این راستا با همکاری دستگاه‌های مربوطه می‌توان از زیرساخت‌های شهری برای توسعه باغات عناب استفاده کرد.

برنامه‌ریزی برای حفاظت و توسعه عنابستان ها

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به موضوع حفاظت در برابر آفات و بیماری در باغات و همچنین تغذیه درختان بیان داشت: عدم آشنایی و آگاهی نسبت به نگهداری باغات عناب یکی از مشکلات موجود است که باید از ظرفیت کارشناسان در این رابطه استفاده کرد.
کیانی فر با اشاره به آغاز اقدامات و برنامه‌های ترویجی از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی از فصل پاییز در بین باغداران شهرستان الیگودرز گفت: مراقبت و نگهداری از باغات از کاشت تا برداشت این امر مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی بیان داشت: این امر نیز در حوزه‌های تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها و همچنین سموم شیمیایی، محلول پاشی درختان، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به نمونه برداری‌هایی که هفته گذشته از سطح عنابستان های الیگودرز صورت گرفت گفت: آفات و بیماری‌ها در این عنابستان ها شناسایی شده‌اند.
کیانی فر بیان داشت: برنامه سازمان جهاد کشاورزی برای عنابستان های الیگودرز حفاظت ژنتیکی، تکثیر و توسعه است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای