آخرین خبرها:
شناسه خبر: 9405

فردا، پویش مردمی احیای جنگل‌های زاگرس در ۱۱ استان کشور

انتهای پیام/

فردا، پویش مردمی احیای جنگل‌های زاگرس در ۱۱ استان کشور
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: پویش مردمی احیای جنگل‌های زاگرس فردا (چهارشنبه، ۱۰ آذرماه) به‌طور هم‌زمان در ۱۱ استان زاگرسی کشور برگزار می‌شود.
به گزارش مزرعه سبز به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در این اطلاعیه آمده است: امروزه وجود پدیده‌هایی همچون تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی و خشکسالی‌های مداوم و وجود آفات و بیماری‌های درختان جنگلی و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در منطقه، از جمله چالش‌ها و تهدیداتی است که جنگل‌های زاگرسی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.
طرح پویش مردمی برای احیای جنگل‌های زاگرس با انجام عملیات بذرکاری گونه‌های بومی درختان جنگلی در ۷۴ شهرستان استان‌های زاگرسی با هدف احیاء و زادآوری جنگل‌های این مناطق، عزم خود را جزم کرده تا با استفاده از گونه‌های جنگلی سازگار با شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناطق به پایداری این جنگل‌ها کمک کنند.
این پویش در استان همدان که یکی از استان های زاگرسی کشور است فردا با حضور "مسعود منصور" معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز می‌شود.
این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، جوامع محلی، گروه های جهادی، مسوولان دولتی و محلی، تشکل‌های زیست محیطی، بسیج سازندگی و هلال احمر با هدف حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع اجرا خواهد شد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: مردم مهمترین و موثرین نقش را در حفاظت از منابع طبیعی بویژه جنگل‌ها و مراتع دارند، بر این اساس از اقشار مختلف مردم دعوت می‌شود با حضور خود در پویش بذرکاری جنگل‌ها و مناطق تعیین شده توسط اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها، برای احیا و توسعه جنگل‌ها نقش‌آفرینی کنند.
بر اساس این گزارش، پویش یادشده در راستای اجرای پویشی وسیع‌تر با عنوان ایران سرسبز؛ هر ایرانی یک درخت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای