آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30928

«ماشین‌سازی اردبیل» در خدمت صنایع تبدیلی کشاورزی

اولین نمایشگاه میوه و سبزی، 4 الی 7 اسفندماه در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار شد. مطالب مختلفی در «اخبار سبز کشاورزی» در مورد این نمایشگاه بیان شد

«ماشین‌سازی اردبیل» در خدمت صنایع تبدیلی کشاورزی
اولین نمایشگاه میوه و سبزی، 4 الی 7 اسفندماه در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار شد. مطالب مختلفی در «اخبار سبز کشاورزی» در مورد این نمایشگاه بیان شد. در روزهای برگزاری نمایشگاه به برخی غرفه‎های حاضر در نمایشگاه رفته تا با فعالیت آنها بیشتر آشنا شویم.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | حسن عبدالله‌زاده، کارشناس مدیریت تولید شرکت ماشین‌سازی اردبیل به خبرنگار ما گفت: این شرکت در زمینه تولید ماشین‌آلات مربوط صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی فعالیت دارد. تمرکز بیشتر این شرکت بر روی میوه‌های پادرختی، تبدیل سیب‌زمینی به چیپس و خلال سیب‌زمینی است، همچنین در تولید ماشین‌آلات صنایع لبنی نظیر تبدیل شیر به پنیر سنتی یا پنیر پیتزا و… نیز فعالیت دارد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی، گفت: سالانه حدود 35 میلیون تن ضایعات میوه‌جات و محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که می‌توان با فرآوری و تبدیل‌سازی آنها، علاوه‌بر اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده، از هدر روی منابع نیز جلوگیری کرد. شرکت ما نیز دستگاه‌هایی که تولید می‌کند عمدتا در این جهت به کار گرفته می‌شوند.

ثبت اختراع در شرکت

کارشناس مدیریت تولید شرکت ماشین‌سازی اردبیل ادامه داد: اخیرا دستگاهی در این شرکت ثبت اختراع شده به نام دستگاه «خشک‌کن اسانس‌گیری» که علاوه‌بر خشک کردن میوه‌ها و سبزیجات از بخار و رطوبت حاصل از آنها اسانس نیز تهیه و به بازار عرضه می‌کند.
عبدالله‌زاده توضیح داد: پس از خشک کردن میوه‌ها حدود 10درصد میوه خشک به دست می‌آید و 90 درصد بقیه به‌صورت رطوبت و بخارات خارج می‌شود که بخش زیادی اسانس و رایحه همراه آن است؛ دستگاه تولیدی ما اسانسی که در این بخارات وجود دارد را نیز استخراج می‌کند. ارزش افزوده این اسانس در نهایت 2 تا 3 برابر میوه است و تنها شرکتی در ایران هستیم که این محصول را به صورت دانش‌بنیان تولید کرده است. این دستگاه قابلیت استفاده برای میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان دارویی و… دارد.
وی درباره نمایشگاه هم گفت: انتظار ما این بود درباره این نمایشگاه اطلاع‌رسای کاملی داده شود که متاسفانه ضعیف بود و امیدواریم در دوره‌های آینده این نمایشگا‌ه چنین ایرادهایی برطرف شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای