آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30731

معرفی کتاب فریادهای یک کارآفرین

واژه کارآفرین علی‌رغم کاربرد و تکرار روزانه آن توسط مسئولان و شاغلان عرصه‌های کارآفرینی، عمر چندانی ندارد و اگر چه احتمالا عمر کارآفرینی به دست انسان‌ها

معرفی کتاب فریادهای یک کارآفرین

واژه کارآفرین علی‌رغم کاربرد و تکرار روزانه آن توسط مسئولان و شاغلان عرصه‌های کارآفرینی، عمر چندانی ندارد و اگر چه احتمالا عمر کارآفرینی به دست انسان‌ها، به‌درازای تاریخ آن‌ها است. اما این روزها به کار بردن این واژه کوتاه دو کلمه‌ای به نوعی «ژست» مبدل شده است که در پاره‌ای از اوقات مورد سوءاستفاده نیز قرار می‌گیرد.

اخبار سبز کشاورزی ؛ معمولا کارآفرینی امری مرتبط با بخش خصوصی و تماما از جانب افرادی است که علاقه و انگیزه آن‌ها در امور تولیدی، از هر نوع و زمینه، آن‌ها را به این راه پر از دست‌انداز و سراشیب در کشور ما می‌کشاند و چه بسیار افرادی که در این کوره راه، عمر، انگیزه و سرمایه خود را نیز از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: فریادهای یک کارآفرین

از آنجایی که سالیان درازی است معضل بیکاری به نوعی بیماری مزمن وعلاج‌ناپذیر در کشور ما درآمده، مسئولان ایجاد شغل و حتی آن‌هایی که در این مقوله مسئولیتی ندارند، به ظاهر و در نقش پشتیبانی‌کننده، خود را علاقه‌مند به کارآفرینی و کارآفرینان نشان می‌دهند، اما آنگاه که به مرحله عمل و اجرا می‌رسد، موضوع شکلی متفاوتی پیدا می‌کند.

معرفی کتاب فریادهای یک کارآفرین معرفی کتاب فریادهای یک کارآفرین

چه بسیار افرادی که با اختراع یا اکتشافی پای به این عرصه نهادند، اما مایوس و نا امید، یا عطای ایجاد شغل حتی برای افرادی اندک را به لقایش بخشیدند و یا سر از کشورهای مشتاق دیگر درآوردند.

حبیب‌الله بصیری، با سوابقی طولانی در رشته‌های تخصصی کشاورزی و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های معتبر خارجی، سالیان دراز کار و تجربه اندوزی در کشورهایی چون آمریکا و استرالیا در زیربخش‌های کشاورزی، از آن دسته کارآفرینانی است که نقطه ضعف یا قوت وی عشق به میهن بوده است. حس غریبی که سالیانی دراز او را در راه برپایی و ایجاد یک مجتمع کشاورزی کارآمد و منحصر به‌فرد، همراه با اشتغال‌زایی، توسعه عملی دانش زیربخش‌های کشاورزی، دچار مشقت و سرخوردگی شده است.

بیشتر بخوانید: نجات کشور در دست کارآفرینان

او بیست سال قبل با اندوخته‌‌ای از علم و تجربه و با اهدافی روشن و پاک به ایران آمد، اما در این دو دهه به جز زحمت و سرگردانی در راه برنامه خود، نتیجه‌ای به دست نیاورده است.

اکنون، این کتاب بیوگرافی، خواندنی و جذاب حبیب‌الله بصیری، حاصل 20 سال نبرد با سیستم بوروکراسی ضد تولید و کارآفرینی را برای در آئینه قرار دادن عملکرد اداره‌ها و دوایر به اصطلاح «کارآفرین» کشور، به رشته تحریر و چاپ گردید.

این کتاب می‌تواند نمونه‌ای از خروارها مشکلات کارآفرینان کشور را در منظر و دیدگاه خوانندگان قرار دهد.

باشد که مدعیان حمایت از کارآفرینان نیز، گذری بر این خاطرات داشته باشند.

ماهنامه دام و کشت و صنعت- شماره ۲۷۱ - بهمن ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای