آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24073

میلیون‌ها نفر از ساکنان خاورمیانه با خطر کوچ اجباری مواجهند

میلیون‌ها نفر از ساکنان خاورمیانه با خطر جابه‌جایی و کوچ اجباری به‌دلیل شرایط آب و هوایی مواجه هستند. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسنا، کاهش

میلیون‌ها نفر از ساکنان خاورمیانه با خطر کوچ اجباری مواجهند
میلیون‌ها نفر از ساکنان خاورمیانه با خطر جابه‌جایی و کوچ اجباری به‌دلیل شرایط آب و هوایی مواجه هستند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسنا ، کاهش بارش‌ها، موج گرما و تشدید خشکسالی، خاورمیانه را به منطقه‌ای تبدیل کرده که به لحاظ منابع آبی با بیشترین فشار مواجه است. همچنین تغییرات آب و هوایی زندگی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.
"حسین ابو صدام"، رئیس سندیکای کشاورزان مصر که میزبان نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به 27COP در ماه نوامبر است، به خبرگزاری فرانسه گفت: در حال حاضر شاهد مهاجرت ناشی از شرایط آب و هوایی از روستاها هستیم. بخش کشاورزی در مصر که یکی از خشک‌ترین کشورهای جهان است به دلیل خطرات جدید مرتبط با شرایط اقلیمی سود کمتری داشته است. در این شرایط، جوانان روستایی برای کار در بخش صنعت به خارج از کشور یا شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند.
بنابر اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، تقریبا ۹۰ درصد از پناهندگان از کشورهایی با بیشترین آسیب‌پذیری و کمترین آمادگی برای سازگاری با تاثیرات تغییرات آب و هوایی هستند.
به گزارش فرانس ۲۴، امی پوپ (Amy Pope)، معاون سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) گفت: اگر مردم نتوانند کشاورزی کنند، کار کنند یا غذا پیدا کنند، جایگزین‌های کمی برای جابه‌جایی و کوچ اجباری دارند. در سال ۲۰۲۱، بلایای طبیعی نزدیک به سه میلیون نفر در آفریقا و خاورمیانه را مجبور کرد تا خانه‌های خود را ترک کنند و این وضعیت تشدید خواهد شد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای