آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16271

نقش دامداری در تخریب محیط زیست

صنعت دام مسئول ۱۴.۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان است و سالانه ۶.۷ میلیون هکتار از اراضی جنگلی برای این صنعت تخریب می‌شوند.

نقش دامداری در تخریب محیط زیست
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که صنعت دام مسئول ۱۴.۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان است و سالانه ۶.۷ میلیون هکتار از اراضی جنگلی برای این صنعت تخریب می‌شوند.
به گزارش مزرعه سبز ، گاه حیات وحش، رقابت با حیوانات وحشی و ظلم به حیوانات اهلی را نیز در پی دارد و یکی از عوامل تأثیرگذار در تغییرات آب و هوایی است.
یک مطالعه جدید که توسط " Compassion in World Farming" انجام و نتایج آن در earth.com منتشر شده است, نشان می‌دهد رسیدن به هدف معاهده پاریس رسیدن به جلوگیری از افزایش دمای جهانی است, بدون کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای در دامپروری و دامداری غیرممکن است چرا که صنعت دام مسئول 75 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشاورزی است و مجموعاً 14.5 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان را بر عهده دارد.
این مقاله می‌افزاید, دامداری به جنگل‌زدایی کمک می‌کند و سالانه 6.7 میلیون هکتار از اراضی جنگلی برای حیواناتی که برای غذا پرورش یافته‌اند, تخریب می‌شود. تخریب زیستگاه علاوه بر از بین بردن زیبایی جنگل‌ها و نابودی پناهگاه گونه‌های مختلف حیات وحش، ذخایر کربن را نیز آزاد می‌کند و به تشدید تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

خاک و آب با فضولات حیوانی اضافی مستقیماً از دام و همچنین آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و کودهای خوراکی برای حیوانات آلوده می‌شوند و انتشار گازهای گاخانه‌ای را افزایش می‌دهد. یک از مصادیق تهدید حیات وحش برای پرورش دام, انجمن‌های گاوداران در ایالات متحده هستند که تمایل زیادی به ترویج کشتن گرگ‌ها و سایر حیوانات شکارچی و همچنین تعرض به زیستگاه گونه‌های در معرض خطر انضراض برای محافظت و همچنین تغذیه دام‌های خود دارند./ قدس آنلاین
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای