نمایشگاه خودمانی

0

چند ساعت نمایشگاه برای هیچ

اخبار سبز کشاورزی: هفته گذشته سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران که هنوز موفق نشده چالش‌های مدیریتی میوه تنظیم بازار شب عید 1401 و توزیع هوشمند کالاهای اساسی را که سبب هدر رفت مبالغ کلانی از بیت‌المال شد، رفع و رجوع کند در اقدامی جدید به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های شبکه تعاون روستایی پرداخته است.
نمایشگاهی خودمانی که کارکنان ادارات و شرکت‌های تعاون روستایی برای نمایش توانمندی‌های خود دور هم جمع شدند و در این میان نه نمایندگانی از رسانه‌ها حضور داشتند و نه بازدیدکننده‌ای در جمع حضور داشت.
متاسفانه نبود دید کلان و همه جانبه‌نگر سازمان تعاون روستایی در اقدامات آن همواره به چشم می‌آید و این نمایشگاه نیز از دیگر مصادیق ضرورت بازبینی تصمیمات در سازمانی پر ظرفیتی همچون سازمان تعاون روستایی ایران با نظارت بر بیش از 5 هزار شرکت تعاونی و پوشش میلیونی و کامل کشاورزان کشور را آشکار می‌سازد.

نمایشگاه خودمانی

هدررفت سرمایه کشاورزان در نمایشگاهی چند ساعته

آیین رونمایی از بارانداز امین آباد و افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران در حالی در امین آباد برگزار شد که به نظر می‌آمد تنها جمعی محدود و همکار از تعاونی‌ها در آن حضور دارند.
برخی کارکنان 25 مدیریت تعاون روستایی به همراه تعاونی‌ها با صرف هزینه‌های کلان تنها با هدف آن گرد هم آمدند تا دعوت مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را اجابت کنند؛ اما آیا این میزان هزینه از جیب شخصی مدیران استانی و مدیران عامل شرکت‌ها بیرون آمده یا از بیت المال مردم که روزی سرمایه خود را جمع کردند تا شرکت تعاونی برای بهبود زندگی خود داشته باشند خارج شده است که اکنون بدون هیچ حساب و کتابی سرمایه آنها برای یک روز خودنمایی هدر می‌رود.
برای هر متر غرفه در نمایشگاه امین آباد که متعلق به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است، مبلغ 240 هزار تومان هزینه اخذ شده و برای هر استان نیز اجباراً 120 متر به عنوان متراژ پایه تحمیل شده بود.
همچنین هزینه میز و صندولی و ویترین نیز جداگانه دریافت شد و هزینه‌های بسیاری صرف چاپ بنر و بروشور و هدیه تبلیغاتی شد تا تنها دو، سه ساعت مدیرعامل سازمان مرکزی برای بازدید تشریف بیاورند و بروند در حالی که حداقل وزیر جهاد کشاورزی یا دیگر نمایندگان دستگاه‌ها از این نمایشگاه بازدیدی نداشتند و تنها خوش و بشی بین دوستان و همکاران بود و صرف هزینه و حق ماموریت تمام.باراندازها و توزیع هوشمند سازمان تعاون روستایی

نمایشگاهی بدون هدف و دستآورد

به گفته شرکت کنندگان نیز این نمایشگاه هیچ گونه خروجی دربر نداشته و دستاورد آن تنها فاکتورهای مانده بر روی دست اتحادیه و شرکت‌هاست؛ چراکه مدیرعامل سازمان مرکزی بر اساس رسالت خود از فعالیت‌های تعاونی‌های تحت پوشش خود اطلاعات کامل داشته و دیگر استان‌ها نیز فعالیت‌های مشابهی را انجام داده بودند؛ بنابراین می‌بایست در این تصمیم‌گیری تجدیدنظر می‌شد و از راه های دیگر برای نمایش توانمندی‌های شبکه تعاون روستایی آن هم تنها برای یک نفر بهره گرفته می‌شد که یکی از این راه‌ها بهره‌گیری از فضای مجازی بود.
از مهم‌ترین اهداف نمایشگاه جذب و شناسایی مشتریان جدید، ارائه خدمات به مشتریان فعلی، توسعه مبادلات کالاها و خدمات و اخذ سفارشات در زمان برگزاری نمایشگاه، آزمایش واکنش بازار نسبت به محصولات جدید در طول زمان برگزاری نمایشگاه، جذب سرمایه‌های خارجی از طریق نشان دادن امتیازات خاص برای آنها و معرفی کالاهای جدید در غرفه در طول برگزاری نمایشگاه است که با برگزاری نمایشگاه سازمان مرکزی تنها علامت تعجبی باقی می‌ماند که چرا در این نمایشگاه چند ساعته به هیچ یک از اهداف بنیادین برگزاری نمایشگاه توجه نشده است.
از سوی دیگر، گزارشات حاکی از نارضایتی مدیران اتحادیه‌ها و شرکت‌ها از نتیجه برگزاری این نمایشگاه است، به طوری که به آنها اعلام شده بود نمایشگاه با حضور وزیر افتتاح می‌شود و مدت آن سه روزه است که این وعده‌ها نیز عملیاتی نشده و در نهایت که هیچ شرکتی نیز موفق به اعتراض نشده است.
هزینه‌های اجاره غرفه در انباری که متعلق به دولت است برای بیان عملکردی دولتی تا چاپ بنر و اجاره ملزومات نمایشگاه همچنین هزینه ماموریت کارکنان دولت و تعاونی‌ها برای حضوری چند ساعته و مانوری تبلیغاتی بدون حضور هیچ بازدیدکننده‌ای دارای ابهاماتی است که امید است درباره آن روشنگری شود، چراکه کشاورزان زحمتکش سرمایه خود را در شرکت‌های تعاونی گذاشتند تا در نهایت این تعاونی‌ها باری از دوش آنها بردارند نه اینکه سرمایه آنان را تلف کنند.
مقاله قبلیبیمه 380هزار هکتار از اراضی کردستان در طرح جهش تولید در دیمزارها
مقاله بعدیکشاورزی دانش بنیان راه مقابله با تنش آبی

پاسخ شما

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید