آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15105

نوشابه‌های چربی‌سوز

این روزها با اندکی پیاده‌روی می‌توان افراد چاقی را مشاهده کرد که دکمه‌های پیراهن‌شان در حال کنده شدن و در یک مسیر با شیب سربالایی با مشکل تنفس روبه‌رو می‌شوند.

نوشابه‌های چربی‌سوز
مزرعه سبز : این روزها با اندکی پیاده‌روی می‌توان افراد چاقی را مشاهده کرد که دکمه‌های پیراهن‌شان در حال کنده شدن و در یک مسیر با شیب سربالایی با مشکل تنفس روبه‌رو می‌شوند.
چاقی در حال‌حاضر یکی از مشکلات عمده افراد شهرنشین و با فعالیت‌های بدنی اندک است، چرا که نشستن طولانی‌مدت در مشاغل اداری، ورزش نکردن، مصرف غذاهای چرب و قندی، غذاهای فست‌فودی و ساندویچی، همراه با مقادیر زیادی از سس‌ها و موادی از این قبیل، همگی زمینه‌ساز جمع شدن چربی‌ها به‌ویژه در اطراف شکم و دور کمر می‌گردد.
این چربی‌ها در درازمدت می‌توانند تهدیدی جدی برای سلامتی چنین افرادی باشند و عوارضی چون فشارخون، دیابت نوع 2، مشکلات قلبی و … را به‌وجود آورند.

آگهی‌های لاغری

به همین دلیل، روزانه به ده‌ها آگهی، تبلیغ، راهکار و توصیه برای رها شدن یا کاهش این چربی‌ها برمی‌خوریم که هر یک دستورالعمل‌های کوتاه‌مدتی برای ذوب کردن این چربی‌‎ها پیشنهاد می‌کنند.
زمانی که موعد کاستن از چربی‌های شکمی فرا می‎‌رسد، مصرف مواد پروتئینی به‌طور روزانه یک راهکار کلیدی است و هنگامی که چنین افرادی در مورد غذاهایی که باید برای کاهش وزن بخورند، تمرکز می‌کنند؛ اغلب فراموش می‌کنند که انتخاب نوشابه نیز می‌تواند بخشی از این برنامه باشد.
نکته دیگری که باید به آن توجه نمود، وجود چربی‌ها در اطراف سایر اعضای داخلی بدن نظیر قلب، کلیه‌ها، روده‌ها و… است که آن‌ها نیز می‌توانند مشکلات خاص خود را به وجود آورند و چنانچه از نوشابه‌های پرکالری استفاده شود، به سرعت مقدار زیادی به این چربی‌ها اضافه می‌گردد. دلیل اصلی این موضوع آن است که بسیاری از نوشابه‌ها نظیر سودا، انواع کوکتل‌ها و آب‌میوه‌های فرآوری شده به خاطر داشتن قند اضافی و موادغذایی کمتر، می‌‎توانند عامل افزایش وزن باشند.
در صورت نداشتن موادی مانند فیبرها، این نوشابه‌های قندی به سرعت می‌توانند موجب اضافه‌وزن ناخواسته شوند.
اما نوشابه‌هایی وجود دارد که می‌توانند به این دسته از افراد برای کاهش وزن کمک کند. برخی از این نوشابه‌ها که می‌توانند بهترین نوع در سوختن چربی‌های دور شکم باشند، آن‌هایی هستند که دارای مقدار کافی پروتئین‌اند.

نوشابه‌های چربی‌سوز

پروتئین، نقش‌های چندگانه‌ای در از دست دادن چربی‌های داخلی بدن دارد. یکی از این موارد فرو نشاندن و مهار گرسنگی است که در کاهش چربی‌ها اهمیت زیادی دارد.
معلوم گردیده که رژیم‌های غذایی دارای پروتئین بالا رابطه مستقیمی با از دست‌دادن چربی‌های بدن دارند، چرا که علائم سیری و اشباع بودن را به مراکز عصبی منتقل و علاوه‌بر آن، پروتئین‌ها به ارتقای کیفیت متابولسیم در ماهیچه‎‌ها کمک می‌کنند.
ماهیچه‌ها تماما فعالیت متابولیکی داشته و هرچه فعالیت‌‎های آنها بیشتر باشد مقدار بیشتری از چربی‌های شکمی را مصرف می‌کنند. نوشابه‌های دارای پروتئین با کمک به ماهیچه‌هایی که چربی کمی دارند، آنها را وادار به استفاده از چربی‌های شکمی می‌کنند.

بهترین پودرهای پروتئینی

هنگامی که در پی یافتن بهترین پودرها برای ساختن نوشابه‌های پروتئینی هستید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول این‌که باید از کارخانه سازنده این‌گونه پروتئین‌ها مطمئن باشید. این امر به شما کمک می‌کند تا از مصرف یک محصول سالم اطمینان داشته باشید. نکته دوم داشتن قند کم یا بدون قند است که به اهداف کاهش وزن کمک می‌نماید.

ماهنامه دام و کشت و صنعت- شماره ۲۶۱ - اسفند ۱۴۰۰

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای