آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27180

هزینه ۴۳ هزار تومانی تولید مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران قیمت تمام شده تولید مرغ را در استان ۴۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد.

هزینه ۴۳ هزار تومانی تولید مرغ
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران قیمت تمام شده تولید مرغ را در استان ۴۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ عطاء الله حسن زاده با اظهار این میزان تولید سالانه مرغ در استان ۳۵۰ هزار تن است، افزود: سرمایه گذاری های خوبی در صنعت مرغداری استان صورت گرفته است.
وی با اشاره به این که ظرفیت خوبی برای صادرات مرغ در کشور واستان وجود دارد، گفت: حداقل می توانستیم سالانه ۵۰ هزار تن صادرات داشته باشیم اما امروز مرغداران با ضرر و زیان روبرو هستند.
وی با بیان این که سیاست های غیرکارشناسی تولید را زمینگیر را کرده است، افزود: این سیاست ها سبب بی اعتمادی بازار مصرف و تردید سرمایه گذاران و تولیدکنندگان شده است.
حسن زاده یادآور شد: سیاست های خلق الساعه و ممنوعیت صادرات مرغ از مهمترین مشکلات فراروی تولیدکنندگان به شمار می رود و این درحالی که سالانه ۵۰۰ هزار تن اضافه تولید داریم و می توان برای صادرات برنامه ریزی کرد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران نوسانات نرخ ارز را از دیگر چالش ها ذکر کرد و گفت: قیمت های دستوری نیز امنیت تولید را کاهش داده است و در حال حاضر قیمت تمام شده تولید مرغ در استان ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است.
وی با اظهار این که تولید مرغ باید اقتصادی شود تا بازار مصرف کشش داشته باشد، گفت: بازار مصرف کشش افزایش قیمت را ندارد و این وضعیت درحالی که تولیدکنندگان نیز با چالش های زیادی روبرو هستند.
بیش از دو هزار و ۴۰۰ مرغداری در استان مازندران فعالیت دارند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای